شناسهٔ خبر: 163374 - سرویس سیاست
منبع: مهر

آمریکا از قدرت ایران در منطقه مستأصل شد/ به دشمن پاسخ جدی می‌دهیم

متفکر آزاد عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: قدرت ایران در جهان و منطقه باعث استیصال آمریکایی‌ها شده اما قطعاً با پاسخ سخت و جدی ایران مواجه خواهند شد.

به گزارش «نماینده» روح‌الله متفکرآزاد در واکنش به تجاوز آمریکایی‌ها به هواپیمای مسافربری ماهان، گفت: اقدام آمریکا در تعرض به هواپیمای مسافربری و افراد غیرنظامی مسبوق به سابقه است چرا که آمریکایی‌ها در قبال غیرنظامی‌ها هیچ‌گونه تعهد اخلاقی ندارند و ما بارها شاهد چنین حرکاتی از سوی آمریکایی‌ها بوده‌ایم.

وی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران به دنبال ایجاد ثبات در منطقه است و آمریکایی‌ها باید بدانند که نمی‌توانند با این اقدامات خود در منطقه ما تنش ایجاد کنند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اقتدار، قدرت و نفوذ جمهوری اسلامی در دنیا رو به گسترش است، این اقتدار یک امر مسجل برای همگان خواهد بود، آمریکا با چنین حرکاتی نمی‌تواند راه به جایی ببرد و قطعاً با پاسخ سخت و جدی ایران مواجه خواهد شد. آمریکا و همپیمانانش باید بدانند که این اقدامات آنان هزینه‌زا خواهد بود.

متفکرآزاد با بیان اینکه این اقدام آمریکایی‌ها نشان‌دهنده استیصال آنان از قدرت جمهوری اسلامی ایران است، افزود: ارتباط‌گیری مستمر ایران با همسایگان، افزایش قدرت و نفوذ ایران در منطقه و تعاملات دوجانبه و چندجانبه کشورمان با همسایگان و شکل‌دهی قطب‌های جدید قدرت در دنیا باعث شده که آمریکایی‌ها مستأصل شوند و چنین اقداماتی انجام دهند اما باید بدانند که ایران از همه ابزارهای دیپلماتیک و قانونی خود برای حفظ امنیت مردم کشورمان استفاده می‌کند.

وی تأکید کرد: از سوی دیگر، آمریکایی‌ها با چنین اقداماتی به دنبال آن هستند که اذهان دنیا را از مسائل داخلی آمریکا دور کنند و به نوعی این تشنج‌آفرینی‌ها مصرف داخلی و انتخاباتی برای آنان دارد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: هواپیمای مسافربری ماهان در یک مسیر هوایی شناخته شده و با کد معلوم در حال پرواز بوده و طبق کنوانسیون شیکاگو، هواپیماهای نظامی حق تعرض ندارند و این اقدام آنان نشان‌دهنده نقض حقوق بین‌الملل است.