شناسهٔ خبر: 163373 - سرویس جامعه
منبع: مهر

تغییر مهارت و نگرش در حوزه آموزش و پرورش ضروری است

اوسطی نماینده مردم قروه در مجلس با تأکید بر تغییر مهارت و نگرش در امور آموزش و پرورش، خواستار تجاری سازی علم و تبدیل آن به تکنولوژی برای پیشرفت در کشور شد.

به گزارش «نماینده» پرویز اوسطی شامگاه یکشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان قروه که با حضور مدیران کل نوسازی مدارس و خیرین مدرسه ساز استان برگزار شد، اظهار داشت: در روند توسعه دو محور آموزش و اقتصاد بسیار مطرح است و در این میان اگر بتوان نیروی انسانی کارآمد تربیت کرد مشکل اقتصاد حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه باید نگاه عمیق و زیربنایی به حوزه آموزش و پرورش داشته باشیم، افزود: ابتدا یک آموزش نیاز داریم که منجر به تغییر مهارت و نگرش شود و در واقع در این زمینه بسیار عقب هستیم چرا که با تغییر نگرش و مهارت خلاقیت ایجاد و پیشرفت در کشور حاصل خواهد شد.

اوسطی به پیشرفت در کشور پرداخت و تأکید کرد: اگر می‌خواهیم جایگاه کشور در سطح بین الملل حفظ شود باید پیشرفت کنیم و این پیشرفت ممکن نمی‌شود مگر اینکه بتوانیم علم را تجاری سازی کرده و باید گفت در بحث تجاری سازی علم ضعف داریم و نتوانسته ایم علم را تبدیل به تکنولوژی کنیم.

به گفته وی در حوزه فرهنگ نیاز به ریل گذاری فرهنگی داریم و رکن اصلی این ریل گذاری هم با آموزش و پرورش است و باید بتوان با تغییر در برنامه، مطابق اصول مبانی اقتصاد موانع را رفع کرد.

اوسطی سه رکن اصلی در آموزش و پرورش را معلمان، مدارس و دانش آموزان دانست و یادآور شد: باید دغدغه معلمان رفع شود تا در امور تدریس موفق عمل کنند و همچنین در ارتباط مدارس هم چه بعد سخت افزاری و چه نرم افزاری نیاز است کار شود.

وی استفاده از ظرفیت خیرین مدرسه ساز و تلاش برای درآمدهای پایدار را مهم دانست و از برنامه ریزی برای راه اندازی دانشکده فنی و حرفه ای در شهرستان با توجه به ظرفیتی که وجود دارد، خبر داد.