شناسهٔ خبر: 163294 - سرویس مجلس
منبع: تسنیم

رضایی کوچی پاسخ میدهد

راهکار مجلس برای گرانی مصالح ساختمانی چه خواهد بود؟

 رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس دلایل افزایش قیمت مصالح ساختمانی را اعلام کرد.

به گزارش «نماینده» محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به  افزایش قیمت مصالح ساختمانی در چند ماه اخیر، گفت: متأسفانه در ماه های اخیر قیمت مصالح ساختمانی به میزان چشمگیری افزایش یافته و این مسئله نگرانی بسیاری را برای سازندگان ایجاد کرده است.

نماینده مردم جهرم در مجلس با بیان اینکه یکی از علت های اصلی افزایش قیمت مصالح ساختمانی نوسانات قیمت دلار است، ادامه داد: یکی دیگر از دلایل افزایش چند برابری قیمت مصالح ساختمانی، عرصه این محصولات در بازار بورس است، متأسفانه در شرایط کنونی حباب موجود در بازار بورس، در روند قیمت گذاری مصالح ساختمانی در این بازار نیز تأثیرگذاشته است و این مسئله موجب افزایش قیمت ها در این بخش شده است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس از برنامه مجلس برای عدم عرضه مصالح ساختمانی در بازار بورس خبر داد و گفت: ما به دنبال آن هستیم که اولویت عرضه مصالح برای بخش تولید مسکن باشد، حال باقی مانده محصولات را می توان در بورس به متقاضایان عرضه کرد.

رضایی کوچی افزود: در شرایط کنونی هیچ کدام از وزارتخانه های راه و شهرسازی، صمت و اقتصاد زیر بار افزایش قیمت مصالح ساختمانی نمی روند و قیمت مصالح روز به روز در حال افزایش است.

وی ادامه داد: همچنین برای کنترل بازار مصالح ساختمانی، باید صادرات این محصولات محدود شود، زیرا بازار داخلی در این شرایط با کمبود مواجه است، بنابر این اولویت وزارتخانه باید نخست تأمین مصالح برای بازار داخلی باشد و سپس به فکر صادرات یا عرضه آن در بورس بیافتند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس افزود: مجلس نسبت به وضعیت بازار مصالح ساختمانی به وزارت صنعت، معدن و تجارت نقد دارد و این مسئله باید مورد بازنگری و اصلاح قرار گیرد.