شناسهٔ خبر: 163282 - سرویس مجلس
منبع: فارس

چنارانی: نباید شاهد حق‌کشی‌ در مجلس باشیم/ نیکزاد: تغییر کمیسیون‌ها با رعایت مراحل قانونی بوده است

هاجر چنارانی43 نماینده نیشابور در مجلس درباره تغییر کمیسیون برخی از نمایندگان تذکر داد که نائب‌رئیس مجلس در پاسخ، این تغییرات را با رعایت تمام مراحل ذکر شده در آیین‌نامه دانست.

به گزارش «نماینده» هاجر چنارانی نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی امروز (چهارشنبه ۱ تیر ۹۹) طی تذکر شفاهی در صحن علنی مجلس با استناد به ماده ۶۲ آیین نامه داخلی مجلس اظهار داشت: این سومین بار است که به هیأت رئیسه مجلس تذکر می‌دهم چراکه هر نماینده هر ۶ ماه یکبار می‌تواند تقاضای تغییر در کمیسیون داشته باشد و این انتقال به کمیسیون دیگر باید با رعایت نصاب دیگر امکان پذیر باشد.

وی افزود: هنوز دو ماه است که از شروع به کار مجلس یازدهم زمان گذشته و جابجایی در کمیسیون‌ها شروع شده است. ‌مگر قرار نبود هیأت رئیسه در کمیسیون پرتعداد نباشند؟ قرار نبود یک عده نماینده و یک عده نماینده‌تر باشند. متأسفانه در جریان کمیسیون‌ها ما شاهد بودیم که به ۴۱ نفر ۱۵۰ تا ۲۰۰ امتیاز اضافه شد. این در حالی است که باید طبق سوگندی که یاد کردیم به آیین‌نامه وفادار باشیم.

چنارانی تاکید کرد: مگر قرار است ما در صندلی مجلس  معامله کنیم؟ برای مجلس خون بهای زیادی پرداخت شده است. نباید ما این حق کشی‌ها را در مجلس شورای اسلامی شاهد باشیم که اینجا بخواهیم برای مردم تظلم خواهی کنیم.

وی در بخش دیگری از تذکر خود با اشاره به گرانی افسارگسیخته اضافه و خاطرنشان کرد: متأسفانه گرانی در کشور بیداد می‌کند. وام ۵۰، ۳۰ و ۱۵ میلیون مسکن گرهی از مشکلات مردم باز نمی‌کند.

به گزارش فارس،  علی نیکزاد که اداره جلسه علنی را بر عهده داشت، در پاسخ به تذکر شفاهی چنارانی گفت: طبق ماده ۶۲ هر نماینده ۶ ماه یکبار می‌تواند کمیسیون خود را تغییر دهد.

نایب‌رئیس مجلس تصریح کرد: در این ماده نیامده که باید بعد از ۶ ماه تغییر دهد بلکه گفته که در طول ۶ ماه می‌تواند یک بار کمیسیون خود را عوض کند، بنابراین نمایندگانی که کمیسیون‌های خود را تغییر داده‌اند با رعایت تمام مراحل بوده است.