شناسهٔ خبر: 162978 - سرویس مجلس
منبع: فارس

نادران: هیات رئیسه مجلس می‌خواهد کف و سقف کمیسیون‌ها را تعیین کند

الیاس نادران431 نماینده مردم تهران در مجلس گفت: هیات رئیسه می‌خواهد کف و سقف کمیسیون‌ها را با هر ترتیبی که خودش خواست و هر کمیسیونی که تشخیص داد، تعیین کرده و اختیاراتش را افزایش دهد.

به گزارش «نماینده» الیاس نادران نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی امروز (چهارشنبه ۲۵ تیر) در جلسه علنی مجلس اظهار داشت: در طرح اصلاح تبصره ۱ ماده ۳۸ آیین نامه، به هیات رئیسه اختیار داده شده تا به تعدادی که بخواهد سقف کمیسیون‌ها را کاهش یا افزایش دهد؛ تعداد و کمیسیون‌های آن نیز معلوم نیست.

وی افزود: ۶ نفر را به کمیسیون برنامه و بودجه آوردند که مشاغل آنها هیچ ارتباطی به کمیسیون برنامه و بودجه ندارد، در بقیه کمیسیون‌ها نیز همینطور است. هیات رئیسه با وجود سوگند خوردن برای رعایت بی طرفی، این ۴۱ بند را با هدف خاص تعیین کرده تا این افراد را به عضویت کمیسیون‌های مختلف درآورد.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: اکنون هیات رئیسه با این سابقه می‌خواهد کف و سقف کمیسیون‌ها را با هر ترتیبی که خودش خواست و هر کمیسیونی که تشخیص داد، تعیین کرده و اختیاراتش را افزایش دهد.

قالیباف در پاسخ به تذکر نادران اظهار داشت: این تذکر وارد نیست، زیرا هنگامی که فرآیند شکل گیری کمیسیون‌ها را شروع کردیم، آیین نامه روشن بود و دستورالعملی را در پیوست داشت که در آن دستورالعمل اگر بنا بود اصلاحی انجام شود، شعب و هیات رئیسه می‌توانستند این دستورالعمل را طبق مقررات اصلاح کنند.

رئیس مجلس گفت: بر مبنای پیشنهادی که در طرح اصلاح تبصره ۱ ماده ۳۸ آیین نامه، کمیسیون مربوطه تصویب کرده که اکنون در صحن مطرح شده، موافقان و موافقان صحبت می‌کنند و هر تصمیمی که مجلس بخواهد اتخاذ می‌شود و خلاف آیین نامه اقدامی نشده است.