شناسهٔ خبر: 162914 - سرویس اقتصاد
منبع: تسنیم

اختلافات در قرارداد گازی ایران و ترکمنستان پای«زنگنه» را به مجلس کشاند

زنگنه عضو کمیسیون انرژی مجلس از حضور «زنگنه» وزیر نفت در جلسه فردای این کمیسیون خبر داد.

به گزارش «نماینده»،مصطفی نخعی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، از حضور بیژن زنگنه وزیر نفت در این کمیسیون خبر داد و گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده قرار است تا وزیر نفت فردا( سه شنبه 24 تیر) در کمیسیون انرژی برای بررسی قرارداد گازی ایران و ترکمنستان و همچنین ارزیابی برنامه های آتی وزارتخانه درحوزه های مختلف، حضور یابد.

وی افزود: درباره  شکایت ترکمنستان از ایران در موضوع قرارداد گازی و   رأی صادره که به موجب آن ایران ملزم به پرداخت 2 میلیارد دلار شده، ابهاماتی برای اعضای کمیسیون مطرح است که قرار است وزیر پیرامون این موضوع توضیحاتی را ارائه و به سوالات اعضا پیرامون این موضوع پاسخ دهد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه ما به دنبال حل اختلافات با در نظر گرفتن منافع ملی هستیم. ، اظهار داشت:معتقدم در راستای دیپلماسی اقتصادی و انرژی ما هر چه بیشتر با این کشور ها ارتباط داشته باشیم به نفع منافع ملی است.

به گزارش تسنیم، کارشناسان شرکت ملی گاز ایران و برخی از مسئولان وزارت نفت، روز گذشته با حضور در کمیسیون توضیحاتی درباره قرارداد گازی بین ایران و ترکمنستان ، اختلافات پیش آمده، تاریخچه این قرارداد و همچنین  رأی صادر شده علیه کشورمان ،توضیحاتی به اعضای کمیسیون ارائه کردند.