شناسهٔ خبر: 162851 - سرویس مجلس
منبع: فارس

عضو کمیسیون بودجه مجلس: قرارداد با چین گشایش‌های قابل توجهی برای کشور به‌همراه دارد

میر تاج الدینی عضو کمیسیون بودجه مجلس گفت:‌ قرارداد اقتصادی با چین گشایش‌های قابل توجه اقتصادی برای ما به همراه دارد و غرب‌زده‌هایی که این توافق نامه را زیر سوال می‌برند نمی‌خواهند کاری که به نفع مردم است اتفاق بیفتد.

به گزارش «نماینده»،حجت‌الاسلام سید محمدرضا میر تاج‌الدینی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به قرارداد تجاری ایران با چین گفت: قراردادهای تجاری ایران با چین قرارداد بسیار مفیدی است که به ویژه در شرایط اقتصادی کنونی کشور گشایش‌هایی را برای ما به همراه خواهد داشت.

وی افزود: ‌این قراردادها، قراردادهای بسیار مفصلی است که حتی اگر 30 یا 50 درصد آن هم محقق شود، گشایش‌های اقتصادی قابل توجهی را به همراه خواهد داشت.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: کسانی که قراردادهای اقتصادی کشورمان با چین را تخطئه می‌کند غرب‌زده‌هایی هستند که نمی‌خواهند کشور پیشرفت کند و مشکلات مملکت مرتفع شود.

میرتاج الدینی خاطرنشان کرد: این قراردادها در واقع یک برنامه مفصل همکاری بین دو کشور است که همه موضوعات را تحت پوشش قرار داده است، اعم از نفت و پتروشیمی و گاز و راه و ... و باید این برنامه‌ جامع در موارد مختلف به قرارداد تبدیل شود.

وی افزود: کسانی که با این توافق نامه‌ها و قراردادها مخالفت می‌کنند غرب‌زده‌هایی هستند که می‌خواهند تمام برنامه‌های اقتصادی ما را به سمت غرب و اروپا هدایت کنند که باید گفت اروپایی‌ها هم تحت تأثیر آمریکا استقلالی از خود ندارند و با یک تشر آمریکا عقب نشینی می‌کنند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: در مقابل چین کشور مستقلی است و از کسی دستور نمی‌گیرد و ما با یک کشور مستقل و با اراده مواجهیم.

میر تاج الدینی خاطرنشان کرد: بعضی‌ها در مملکت ما هر کاری که به نفع مردم باشد زیر سؤال می‌برند و نقطه‌های ریزی را در آن پیدا می‌کنند و با بزرگ‌نمایی آنها سعی دارند کار بزرگی که به نفع مردم است انجام نشود که در مورد این قراردادهای اقتصادی با چین کار به همین ترتیب است. ‌