شناسهٔ خبر: 162786 - سرویس مجلس
منبع: خانه ملت

سید سلمان ذاکر نماینده کمیسیون اجتماعی در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شد

کمیسیون اجتماعی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، از انتخاب سید سلمان ذاکر به عنوان نماینده این کمیسیون در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس خبر داد.

به گزارش «نماینده» علی بابایی کارنامی در تشریح جزییات دستورکار نشست امروز(سه شنبه ۱۷ تیرماه) کمیسیون اجتماعی مجلس، گفت: اعضای این کمیسیون سید سلمان ذاکر را به عنوان نماینده خود در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی انتخاب کردند.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعیین اولویت‌های کمیسیون اجتماعی در ۴ محور، ادامه داد: در این نشست شرح وظایف این کمیسیون بر اساس قانون در محورهای رفاه، معیشت، ساماندهی استخدام نیروها در دو بخش دولتی و خصوصی و پالایش قوانین مرتبط احصاء شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اولین مهمان کمیسیون اجتماعی

وی تصریح کرد: دعوت از روسا و وزرا به جلسات کمیسیون اجتماعی از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت و قرار بر این شد وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اطلاعات و دکتر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی مهمان این کمیسیون باشند که وزیر تعاون در نشست یکشنبه آتی حضور پیدا خواهد کرد.

بابایی کارنامی اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته تعیین کمیته‌های تخصصی، لایحه مدیریت خدمات کشوری و طرح بیمه بیکاری مصوب مجلس نهم اعاده شده از شورای نگهبان که در مجلس دهم بدان پرداخته نشده بود از دیگر اولویت‌های دستورکار کمیسیون اجتماعی هستند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: بررسی قانون جامع صندوق‌های بیمه‌ای از حیث نظارتی و وضع قوانین با اولویت ساماندهی صندوق‌های تامین اجتماعی و بازنشستگی به عنوان دیگر اولویت‌های مهم این کمیسیون تعیین شدند.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد که این مباحث در نشست بعدازظهر کمیسیون اجتماعی با حضور اعضای هیات رییسه این کمیسیون مهندسی شده و برنامه چهار سال آتی آن نیز مشخص خواهد شد.