شناسهٔ خبر: 162747 - سرویس اقتصاد
منبع: تسنیم

تشکیل هیئت حسابرسی ویژه برای برگشت ارز حاصل از صادرات

عادل آذر رئیس دیوان محاسبات از تشکیل "هیئت حسابرسی ویژه جهت رسیدگی و نظارت بر شرکت‌ها جهت بازگشت ارزهای صادراتی" خبر داد.



به گزارش «نماینده» عادل آذر رئیس دیوان محاسبات کشور، در گفت وگویی به اقدامات این دیوان برای برگشت ارز حاصل از صادرات اشاره کرد و گفت: از آنجا که حوزه‌های صادراتی را عمدتاً بخش خصوصی و پتروشیمی‌ها پوشش می‌دهند به طور مستقیم در حوزه رسیدگی و نظارت دیوان محاسبات نیستند، چراکه دیوان بر عملکرد مالی دستگاه‌های نظارت دارد که از بودجه کل کشور استفاده می‌کنند.

وی از تشکیل "هیئت حسابرسی ویژه جهت رسیدگی و نظارت بر شرکت‌ها جهت بازگشت ارز صادراتی" خبر داد، افزود: این هیئت از طریق دستگاه‌های متولی دولتی، موضوع مذکور را مورد بررسی قرار می‌دهد تا مشخص شود کدام یک از دستگاه‌ها در بازگشت ارز صادراتی کوتاهی کرده‌اند.

آذر که با خبرگزاری خانه ملت گفت وگو کرده است، ادامه داد: "هیئت حسابرسی ویژه نحوه برگشت ارز حاصل از صادرات این شرکت‌ها" به تازگی تشکیل شده است و هنوز گزارشی خروجی برای ارائه ندارد.

به گفته رئیس دیوان محاسبات کشور اکثر شرکت‌های که برگشت ارز حاصل از صادرات آن‌ها دچار مشکل شده است خصوصی هستند و این مهم حتی شامل شرکت‌های پتروشیمی نیز می‌شود.