شناسهٔ خبر: 162713 - سرویس مجلس
منبع: فارس

خلاء قانونی برای محدودیت استفاده از تلفن همراه نمایندگان باید برطرف شود

گودرزی نماینده مردم بروجرد در مجلس گفت: در زمینه ممنوعیت و محدودیت استفاده از تلفن همراه توسط نمایندگان در جلسات علنی مجلس و کمیسیون‌های تخصصی هم خلاء قانونی داریم و هم آیین‌نامه باید در این زمینه اصلاح شود.

به گزارش «نماینده»، عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: در زمینه ممنوعیت و محدودیت استفاده از تلفن همراه توسط نمایندگان در جلسات علنی مجلس و کمیسیون‌های تخصصی هم خلاء قانونی داریم و هم آیین‌نامه باید در این زمینه اصلاح شود.

وی افزود: البته خلاء فرهنگی هم در این زمینه داریم که هم مردم و هم نمایندگان باید به لحاظ فرهنگی رعایت کنند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی در ادامه عنوان کرد: استفاده از تلفن همراه در صحن علنی مجلس باعث می‌شود که تمرکز روی طرح‌ها لوایح و دستور کارها بهم بخورد.

گودرزی بیان کرد: از طرفی هم فرهنگ سازی باید بین مردم صورت گیرد که مطالبات خود را از نمایندگان تنظیم کنند چرا که وقتی نماینده تحت‌فشار است و مطالبات جامعه به حدی بالا باشد که اگر تلفن را جواب ندهد فضای اجتماعی برای او ایجاد می‌کنند آن را ترغیب می‌کند که پاسخ دهد.

وی تشریح کرد: به نظر من صدا و سیما هم باید در این زمینه کمک و فرهنگ‌سازی کند و برای مردم هم جا بیفتد؛ در صورتی که نمایندگان در جلسات علنی هستند تماس تلفنی با نمایندگان نداشته باشند و یا اگر از طریق دفاتر پاسخ بودند، از نمایندگان گلایه مند نشوند و در این زمینه باید فرهنگ‌سازی شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر در کشور مشکلات متعدد اقتصادی داریم بنابراین برای کمک به تمرکز نمایندگان برای رسیدگی به این مشکلات محدودیت استفاده از تلفن همراه کمک می‌کند تا ما بتوانیم تمرکز بر مباحث اولویت‌دار کشور و دستور کار مجلس داشته باشیم.