شناسهٔ خبر: 162640 - سرویس اقتصاد
منبع: خانه ملت

مجلس تدوین طرح ملی مسکن انقلاب را دنبال می کند

مسکن عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: تعیین سقف برای افزایش نرخ اجاره بهای مسکن نیازمند ایجاد سازوکارهای کارشناسی است تا این رویکرد تأثیر قابل قبولی در مدیریت بازار اجاره داشته باشد، اما مصوبه دولت از یک سازوکار مناسب تبعیت نمی کند، از این رو تعیین سقف نمی تواند افزایش نرخ اجاره بها را کنترل کند.

به گزارش «نماینده»، عادل نجف‌زاده عضو کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به اقدام رئیس جمهور در تعیین سقف برای افزایش نرخ اجاره بهای مسکن، گفت: سازوکار اساسی برای کنترل بازار مسکن وجود ندارد و در این عرصه سند راهبردی برای تولید مسکن و کنترل قیمت بازار تاکنون طراحی نشده است.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط کنونی کمیسیون عمران مجلس تلاش بسیاری برای تدوین طرح ساماندهی بازار مسکن صورت داده است، این طرح نه تنها در حوزه تولید مسکن موثر خواهد بود، بلکه در بخش نظارتی و جلوگیری از افزایش قیمت و کنترل بازار تأثیر به سزایی خواهد داشت.

تعیین سقف برای افزایش نرخ اجاره بهای مسکن نیازمند ایجاد سازوکارهای کارشناسی است

وی افزود: تعیین سقف برای افزایش نرخ اجاره بهای مسکن نیازمند ایجاد سازوکارهای کارشناسی است تا این رویکرد تأثیر قابل قبولی در مدیریت بازار اجاره داشته باشد، اما مصوبه دولت از یک سازوکار مناسب تبعیت نمی کند، از این رو تعیین سقف نمی تواند افزایش نرخ اجاره بها را کنترل کند.

نجف زاده ادامه داد: در شرایط کنونی مجلس تدوین طرح ملی مسکن انقلاب را دنبال می کند، بر اساس این طرح مساکن انبوه برای اقشار ضعیف و متوسط جامعه تولید خواهد شد و این اقدام در تعدیل قیمت خرید و فروش و قیمت اجاره مسکن اثرگذار خواهد بود.