شناسهٔ خبر: 162524 - سرویس مجلس
منبع: فارس

حجت‌الاسلام قاسمیان رئیس کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شد

قاسمیان حجت‌الاسلام قاسمیان با حکم محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی رئیس کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شد.

به گزارش «نماینده» حجت‌الاسلام قاسمیان با حکم محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی رئیس کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شد.

در متن این حکم آمده است:
حجت الاسلام غلامرضا قاسمیان 

نظر به تعهد دینی و انقلابی و سوابق پژوهشی، قرآنی و حوزوی، جنابعالی را به عنوان رئیس کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی منصوب می نمایم.  

انتظار می رود با تاکید بر رویکردهای تحول کارآمدسازی، هوشمندسازی و مردمی سازی و با بهره گیری از دانش ها و فناوری‌های جدید نسبت به گردآوری، سازماندهی، پژوهش و اشاعه آثار حقوقی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی با تاکید بر اسلام‌شناسی و ایران‌شناسی، حفظ و نگهداری میراث ملی و ارائه خدمات به نمایندگان محترم مجلس و سایر مراکز، برنامه‌ریزی و اقدام نمایید.  

توفیق روزافزون جنابعالی را در انجام این مسئولیت خطیر از خداوند منان مسئلت می نمایم.  

براساس این گزارش، حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا قاسمیان دانش آموخته دانشگاه صنعتی شریف می‌باشد و پیش از این معاون اسبق پژوهش حوزه های علمیه استان تهران، استاد دروس عالی حوزه و دوره های دکتری دانشگاه و پژوهشگر در حوزه های قرآنی، فقهی، اصولی  بوده است.

وی همچنین مؤسس طرح حوزوی و تحولی مدارس علمیه مشکات نیز بوده و سابقه فعالیت جهادی در عرصه محرومیت زدایی و تأسیس قرارگاه جهادی امام رضا(ع) را در کارنامه خود دارد.