شناسهٔ خبر: 162506 - سرویس مجلس
منبع: مهر

دریافت حقوق نجومی درصندوق بازنشستگی اجحاف در حق بازنشستگان است

نیکزاد نایب رئیس مجلس گفت: دریافت حقوق‌های نجومی ۳۵ تا ۳۷ میلیونی مدیران صندوق بازنشستگی، اجحاف در حق بازنشستگان است.

به گزارش «نماینده»،حجت الاسلام نصرالله پژمانفر در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی طی اخطار قانون اساسی اظهارداشت: انتظار ما این است که حقوق بازنشستگان به ویژه مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی همسان سازی شود.

وی بیان کرد: دولت در زمینه خرید تضمینی گندم سیاست غلطی را دنبال کرد و این سیاست باعث شد که سال گذشته سه میلیون تُن کاهش کشت گندم داشته باشیم و در نتیجه واردات گندم افزایش پیدا کرد که این روند امسال هم ادامه دارد.

نماینده مردم مشهد در مجلس تصریح کرد: معمولا بعد از خرید و فروش توسط دستگاه های پوز، همان لحظه پول از کارت خریدار کسر اما بعد از ۲۴ ساعت به حساب فروشنده واریز می شود که چه کسی باید پاسخگوی رسوبات پول طی این ۲۴ ساعت باشد که از سازمان بازرسی می خواهیم که بر این موضوع نظارت کند.

علی نیکزاد که ریاست جلسه علنی مجلس را برعهده داشت در پاسخ به این تذکر گفت: یک جوان انقلابی رئیس صندوق بازنشستگی بود که با دستور رئیس جمهور عزل شد.

وی ادامه داد: اگر نمی توانیم همسان سازی حقوق بازنشستگان و شاغلان را عملیاتی کنیم باید سامانه دریافتی مدیران صندوق بازنشستگی فعال شود،  چرا که دریافت حقوق های نجومی ۳۵ تا ۳۷ میلیونی مدیران صندوق بازنشستگی، اجحاف در حق بازنشستگان است.  

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بر اساس پیگیری های بنده از وزارت جهاد کشاورزی، وی وعده داد که ۱۴ میلیون تن گندم تأمین خواهد شد و اعلام کرد که به دلیل کاهش ذخیره گندم تا حدودی واردات گندم خواهیم داشت.