شناسهٔ خبر: 162499 - سرویس مجلس
منبع: تسنیم

فیروزجایی: مجلس برای مهار افزایش سرسام آور قیمت ها ضربتی ورود می‌کند

کریمی عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: بی‌برنامگی دولت در مهار قیمت‌ها در حالیست که ابزارهای کافی و عملیاتی نظیر بانک مرکزی، وزارتخانه‌های اقتصادی و شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا نیز در اختیار رئیس‌جمهور قرار دارد.

به گزارش «نماینده»،علی کریمی فیروزجایی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، با اشاره به افزایش روزافزون قیمت کالا و خدمات گفت: بالا رفتن روزانه و غیر منطقی قیمت‌ها در بازار بیانگر این است که متأسفانه دولت هیچ برنامه کنترلی و نظارتی در این زمینه ندارد.

وی افزود: افزایش قیمت‌ها در بازار مواد غذایی، لوازم خانگی، قطعات الکترونیکی، مسکن، خودرو، سکه و ارز با هیچ متغیر و شاخص اقتصادی همخوانی ندارد.

دبیر هیئت رئیسه مجلس یازدهم با تاکید بر لزوم اقدام فوری دولت در کنترل قیمت‌ها یادآور شد: بی‌برنامگی دولت در مهار قیمت‌ها در حالیست که ابزارهای کافی و عملیاتی نظیر بانک مرکزی، وزارتخانه‌های اقتصادی و شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا نیز در اختیار رئیس‌جمهور قرار دارد.

نماینده مردم بابل تورم فزاینده و غیر قابل کنترل را نتیجه اجرای سیاست‌های نادرست و تصمیمات غیر کارشناسی تیم ناکارآمد اقتصادی دولت دانست و افزود: افزایش 7 برابری قیمت سکه و 6 برابری دلار در دولت تدبیر و امید جای تعجب و تأسف دارد.

وی با هشدار در مورد تبعات نگران‌کننده بی‌برنامگی دولت در عرصه مهار قیمت‌ها تصریح کرد: در صورت تداوم افزایش قیمت‌ها و عدم اقدام قانونی دولت، مجلس به وظیفه قانونی و نظارتی خود بدون فوت وقت عمل خواهد کرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس ضرورت اجرای تدابیر کنترلی از سوی بانک مرکزی و وزارتخانه‌های اقتصادی و دارایی، صمت و کشاورزی را در این باره یادآور شد و افزود: نمایندگان مجلس با محوریت کمیسیون‌های اقتصادی و برنامه و بودجه با آگاهی از ابعاد کامل افزایش بلاوجه قیمت کالاها و خدمات مورد نیاز مردم بزودی تصمیمات چاره‌ساز را  عملیاتی می‌کنند.

کریمی فیروزجایی هماهنگی کامل دستگاه قضایی، دولت و مجلس را در عرصه اقتصادی ضروری دانست و افزود: مهمترین اجزای کار اقتصادی در دست دولت است که متاسفانه عملکرد تیم اقتصادی آن مطلوب و رضایت‌بخش نیست.

وی گفت: متأسفانه در سال جهش تولید به‌جای توجه به مولفه‌های اثربخش تولیدکالا و رفع تنگناهای اقتصادی با جهش غیر منطقی قیمت‌ها مواجه هستیم.

این نماینده مجلس تأکید کرد: مهار قیمت‌ها در بازار مطالبه جدی مردم از مسئولان است و باید گام‌های عملی در این ارتباط برداشته شود.