شناسهٔ خبر: 162497 - سرویس مجلس
منبع: مهر

جزئیات جلسه غیرعلنی نمایندگان با وزیر دفاع

امیر حاتمی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس گفت: وزیر دفاع درباره تغییر سیاست دفاعی به سیاست دفاعی فعال، نوسازی صنایع دفاعی، ارتباط ارگانیک با بخش‌های علمی و جامعه علمی کشور مباحثی را مطرح کرد.

به گزارش «نماینده»،محمدحسین فرهنگی در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: امروز مجلس میزبان دو تن از وزرای دولت یعنی رحمانی فضلی و امیر حاتمی بود که قرار بود هر دو جلسه به صورت علنی برگزار شود اما وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تاکید داشت که با توجه به اینکه قرار است برخی نکات طبقه بندی شده در این جلسه مطرح شود، این جلسه به صورت غیرعلنی برگزار شود.

وی با اشاره به گزارش امیر حاتمی در جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی گفت: وی در صحبت‌های خود تغییر سیاست‌های دفاعی به سیاست دفاعی فعال، نوسازی صنایع دفاع و ارتباط ارگانیک با بخش‌های علمی کشور و جامعه علمی را به طور برجسته و با ذکر مصادیق مطرح کرد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وزیر دفاع در این جلسه اشاره‌ای به محصولات حوزه دفاعی کرد که می‌تواند شرایط را برای مقابله با هر گونه تهدیدی آماده کند و توضیحات مستندی در این باره آماده کرد و ضمن بحث‌های خود اشاره داشت به اینکه در حوزه مسائل معیشتی هم وزارت دفاع اقداماتی را انجام داده و همچنین در دستور کار دارد.

فرهنگی بیان کرد: ما هم اطلاع داریم که در طول دوره مدیریتی امیر حاتمی اتفاقات مثبتی در حوزه معیشت کارکنان نیروهای مسلح به وجود آمده اما با توجه به شرایط فعلی اقتصادی کشور کافی نیست که وزیر دفاع به محدودیت‌ها و مشکلات شان در این حوزه اشاره کرد.