شناسهٔ خبر: 162488 - سرویس جامعه
منبع: مهر

اعتبارات کمیته امداد باید متناسب با نرخ تورم افزایش یابد

«سیداحسان قاضی زاده» نماینده فریمان در حاشیه بازدید از تحریریۀ نماینده عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش اعتبارات کمیته امداد متناسب با نرخ تورم، نقش موثری در تحقق اهداف این نهاد به ویژه در حوزه توانمندسازی و ایجاد اشتغال دارد.

به گزارش «نماینده»، سیداحسان قاضی‌زاده هاشمی  با تشریح رویکرد مجلس یازدهم در رسیدگی به امور نیازمندان و محرومان افزود: بیانیه ۲۷۰ نفر از نمایندگان در خصوص ضرورت توجه بیشتر به نیازمندان، نشان‌دهنده روح حاکم بر این دوره خانه ملت است و امیدواریم نمایندگان با همین روحیه تا پایان دوره به رفع نیازهای محرومان همت بگمارند.

وی با تاکید بر لزوم تقویت نگاه محرومیت‌زدایی در ارگان‌های مختلف حاکمیتی، ادامه داد: فراکسیون محرومیت‌زدایی و گروه‌های جهادی با همین هدف در مجلس یازدهم تشکیل شده و پس از برگزاری سه جلسه، به نتایج خوبی برای حمایت از گروه‌های جهادی رسیده‌ایم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس حمایت از گروه‌های جهادی را اولویت نمایندگاه این دوره دانست و خاطرنشان کرد: تقویت نیروهای جهادی در تمام عرصه‌ها یک اصل مهم است و به همین منظور سامانه حقوقی پشتیبان گروه‌های جهادی در مجلس طراحی و تدوین خواهد شد تا در عین استقلال سازمانی، از یک ساختار حقوقی و حمایتی برخوردار شوند.

قاضی‌زاده هاشمی همکاری مثبت میان مجلس شورای اسلامی و کمیته امداد را یک ضرورت در راه محرومیت‌زدایی عنوان کرد و گفت: نگاه ویژه مجلس به کمیته امداد سبب شده تا اعتبارات این نهاد نسبت به دیگر دستگاه‌ها بهتر تخصیص یابد و باید تلاش کنیم در سال جاری نیز بودجه این نهاد به طور کامل ارائه شود تا کمیته امداد در راه خدمت‌رسانی به مددجویان و نیازمندان با خللی مواجه نشود.

وی به اعتبارات تبصره ۱۴ کمیته امداد از محل قانون هدفمندی یارانه‌ها اشاره کرد و افزود: حفظ و افزایش این اعتبارات متناسب با تورم از وظایف مجلس شورای اسلامی در رسیدن به اهداف محرومیت‌زدایی است.

نماینده مردم فریمان و سرخس در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر افزایش تسهیلات اشتغال‌زایی مددجویان در بودجه سال ۹۹ اظهار کرد: کمیته امداد در سال ۹۸ موفق به ایجاد ۱۷۶ هزار شغل شد و امیدواریم با افزایش اعتبارت قرض‌الحسنه اشتغال این نهاد و نظارت مستمر بر طرح‌های اشتغال مددجویان، در سال جاری نیز به هدف خود که ایجاد ۲۰۰ هزار فرصت شغلی برای خانواده‌های تحت حمایت است برسد.