شناسهٔ خبر: 162355 - سرویس اقتصاد
منبع: فارس

برکات کووید 19 برای صنعت نفت/ شرکت‌ها روی کاهش هزینه‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند

نفت.jpg بیماری کووید 19 باعث شده که صنایع نفت جهان روی کاهش هزینه‌ها و سرمایه‌گذاری روی سیستم‌های دیجیتالی تمرکز کند.

به گزارش "نماینده" در حالی که بیماری کووید 19 اکثر شرکت‌های جهان به ویژه صنعت نفت را با مشکل مواجه کرده و در ماه‌های گذشته تقاضا برای نفت کاهش یافته است، بسیاری از شرکت‌های نفتی جهان تلاش می‌کنند تا هزینه‌های خود را مدیریت کنند و به دلیل اینکه کارگران این بخش تخصصی هستند، تا حد امکان آنها را همچنان حفظ کنند، آنها همچنین برای رسیدن به این هدف روی سیستم‌های دیجیتالی بیشتر سرمایه‌گذاری می‌کنند. 

آنجلا ویلکینسون دبیرکل شورای جهانی انرژی اعلام کرد بحران ویروس کرونا می‌تواند به عنوان آزمونی برای سیستم انرژی جهان نیز باشد که قطعا در پی این بحران، تغییرات عمده‌ای در صنعت انرژی جهان به وقوع می‌پیوندد. 

وی تأکید کرده است که بیماری کووید 19 می‌تواند آینده انرژی جهان را بهتر کند. 

دبیرکل شورای انرژی جهانی تأکید کرد که براساس مطالعات این شورا در بیش از یکصد کشور جهان، یافته‌هایی وجود داشته مبنی بر اینکه چهارپنجم شرکت‌هایی که مطالعه شدند به دنبال کاهش هزینه‌هایشان هستند.

حدود 40 درصد کارخانه‌های انرژی در جهان هزینه‌های خود را تا 10 درصد کاهش دادند، اما در عین حال، حفظ رفاه کارکنانشان در اکثر شرکت‌ها به عنوان اولویت نخست بوده است. یک‌سوم شرکت‌هایی که در این مطالعه شرکت داشتند، اعلام کردند، مجبورند نیروهای کارگری خود را کاهش دهند، اما تلاششان بر این است که این تعداد در حداقل ممکن باشد.

ویکینسون گفته است که این بحران تأثیر بسیاری زیادی روی بخش انرژی داشته که 80 شرکت سرمایه‌گذاری‌های خود را به سمت سیستم‌های دیجیتالی برده‌اند. آنها همچنین به دنبال این هستند تا رویکردشان به سمت حفظ محیط زیست و مسئولیت اجتماعی گرایش پیدا کند و همکاری خود را با بدنه دولت های متبوع بیشتر تحکیم ببخشند. 

ویکینسون تأکید می‌کند که در حال حاضر، جهان هنوز پیامدهای این بحران را کامل درک نکرده است در حالی که ما بزرگترین اختصاص سرمایه طول تاریخ را در این بخش می‌بینیم.

وی تاکید می کند که برای آینده روشن در این بخش بازسازی بخش انرژی مسیر جدیدی برای ادامه کار است.

ویکینسون می گوید:«باید بدانیم که ما در میانه این بحران بزرگ انسانی هستیم و تازه با واقعیت‌های جدیدی روبه‌رو خواهیم شد.»