شناسهٔ خبر: 162308 - سرویس جامعه
منبع: خانه ملت

لزوم توجه ویژه مسئولان اجرایی به مرزهای استان کرمانشاه

حسینی کیا عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در مجلس برلزوم توجه ویژه مسئولان اجرایی به مرزهای این استان تاکید کرد.

به گزارش «نماینده» سیدجواد حسینی کیا با اشاره به ظرفیت های مرزی استان کرمانشاه گفت:  یکی از بهترین ظرفیتی هایی که استان کرمانشاه از آن برخوردار است، استفاده بهینه از ظرفیت های مرزی است که این استان می تواند با استفاده از این ظرفیت، بسیاری از مشکلات و معضلات استانی از قبیل مشکل بیکاری را به شکل مطلوبی مرتفع کند.

نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مرزهای خسروی، پرویز خان، شیخ صله، شوشمی و سومار از مهمترین مرزهای استان کرمانشاه محسوب شده که می توان با رسیدگی درست و صحیح به وضعیت این مرزها، به رونق اقتصادی در این استان کمک کرده و با بکار گیری از ظرفیت های گمرکی در کسب درآمد و ثروت برای مردم کرمانشاه بهره جست.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم افزود: متاسفانه در بخش استفاده از ظرفیت های مرزی در کشور، مسئولان امر به شکل درست عمل نکرده و بسیاری از نقاط مرزی کشور علی رغم داشتن بهره موقعیت برای کسب ثروت و درآمد برای کشور،  به نحو مطلوب رسیدگی نشده است. از طرفی استان کرمانشاه بهترین موقعیت را در مرزهای خود با کشور عراق دارد و از امکانات و تجهیزات خوبی برخوردار است اما زیرساخت های لازم باید تقویت شود تا تبادل کالا و تردد های مسافرتی به نحو مطلوب صورت گیرد.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در مجلس خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت بازارچه های مرزی و عوارض گمرکی نقش بسیار خوبی در جذب سرمایه گذاران و کسب درآمد می تواند ایفا کند؛ لذا از مسئولان استان کرمانشاه انتظار می رود که با رسیدگی درست و توجه ویژه به این ظرفیت، زمینه توسعه استان و رفع مشکلات مردم کرمانشاه را فراهم کنند.