شناسهٔ خبر: 162301 - سرویس اقتصاد
منبع: خانه ملت

ورود پلیس به مدیریت بازار مسکن؛ آیا پای دلالان بریده خواهد شد؟

رضایی کوچی نماینده مردم جهرم در مجلس گفت: ورود نیروی انتظامی به حوزه ساماندهی بازار مسکن مثبت است، هر چند که این مسئله باید موقتی باشد و دولت برای مدیریت بازار باید راه کارهای جدی و اساسی را بیاندیشد.

به گزارش «نماینده» محمدرضا رضایی کوچی با اشاره به پیشنهاد نیروی انتظامی برای ورود به حوزه مدیریت بازار مسکن، گفت: در شرایط کنونی در بازار مسکن هیچ نظارتی وجود ندارد و این مسئله زمینه را برای ورود دلالان و سوداگران به بازار مسکن فراهم کرده است.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: فعالیت دلالان در بازار مسکن موجب شده که بخش اعظمی از مساکن عرضه شده در اختیاران سوداگران قرار گیرد، از این رو مدیریت بازار مسکن و ساماندهی این حوزه ضروری است.

مسکن در یک فضای بورس بازی و دلال بازی قرار گرفته است

رضایی کوچی گفت: به طور حتم حضور دستگاه های نظارتی در بازارهای اقتصادی از جمله بازار مسکن مهم و تأثیرگذار است، زیرا مسکن در یک فضای بورس بازی و دلال بازی قرار گرفته و طبیعی است که دراین شرایط دستگاه های نظارتی به این مسئله ورود کنند.

ورود نیروی انتظامی به حوزه ساماندهی بازار مسکن در شرایط فعلی مثبت است

وی ادامه داد: به نظر من ورود نیروی انتظامی به حوزه ساماندهی بازار مسکن درشرایط فعلی مثبت است، هر چند که این مسئله موقتی باشد و دولت برای مدیریت بازار باید راه کارهای جدی و اساسی را بیاندیشد.

تولید مسکن بهترین راه کار برای مدیریت بازار است

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: تولید مسکن بهترین راه کار برای مدیریت بازار است، تا وقتی که دولت در راستای تولید انبوه حرکت نکند، نمی توان به حل ریشه ای مشکلات بازار امید داشت.