شناسهٔ خبر: 162274 - سرویس اقتصاد
منبع: خانه ملت

چوب حراج بر پروانه‌های ساختمانی؛ وقتی دولت در حوزه تولید مسکن از چاله به چاه می افتد!

رضایی کوچی نماینده مردم جهرم در مجلس گفت: افزایش صدور پروانه ساختمانی و تراکم فروشی در کلانشهری مانند تهران مشکلات بسیاری را برای مردم ایجاد می کند. دولت برای افزایش میزان ساخت و ساز بدترین راه کار و مدل را انتخاب کرده است.

به گزارش «نماینده» محمدرضا رضایی کوچی با انتقاد از سیاست جدید دولت درباره افزایش صدور پروانه ساختمانی و افزایش تراکم فروشی جهت گسترش ساخت و ساز مسکن در کشور، گفت: به نظر من این سیاست و اقدام جدید دولت و وزارت راه و شهرسازی مصداق "از چاله در آمدن و به چاه افتادن" است، زیرا این اقدام نه تنها به نفع حوزه شهرسازی نیست، بلکه تبعات بسیاری را برای کشور به دنبال دارد.

بهترین راه کار برای تولید مسکن احیا و نوسازی بافت های فرسوده در کلانشهرها است

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قطعا راه کار افزایش ساخت و ساز در کشور، تشدید تراکم فروشی نیست، زیرا در شرایط کنونی کلانشهرها توان افزایش ساخت و ساز را ندارند، در همین شرایط خیابان های کلانشهرها از جمله تهران کشش و ظرفیت تردد مردم و گنجایش جمعیت بیشتر را ندارند، حال چگونه دولت می خواهد جمعیت بیشتری را به این مناطق تزریق کند.

وی گفت: افزایش صدور پروانه ساختمانی و تراکم فروشی در کلانشهری مانند تهران مشکلات بسیاری را برای مردم ایجاد می کند. دولت برای افزایش میزان ساخت و ساز بدترین راه کار و مدل را انتخاب کرده است. رضایی کوچی ادامه داد: بهترین راه کار در شرایط کنونی احیا و نوسازی بافت های فرسوده در کلانشهرها است، متأسفانه دولت در این عرصه توفیقی نداشته است، از این رو وزارت راه و شهرسازی می تواند با نوسازی این مناطق بخشی از نیاز کنونی بازار مسکن را رفع کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم گفت: افزایش صدور پروانه ساختمانی و تراکم فروشی نتیجه ای جزء بروز تبعات اجتماعی و شهرنشینی در کلانشهرها ندارد، بنابر این قطعا دولت باید راه کارهای دیگر را در دستور کار قرار دهد.