شناسهٔ خبر: 162180 - سرویس مجلس
منبع: مهر

مرتجعین داخلی عامل کند شدن مسیر تحول انقلاب بودند

محمدصالح جوکار// نماینده مردم یزد در مجلس با بیان اینکه برخی افراد با تفکرات ارتجاعی و فسیل، حرکت تحولی انقلاب را کند کرده‌اند، گفت: انقلاب اسلامی شاهد رویش‌ها و ریزش‌هایی بوده است.

به گزارش «نماینده»، محمدصالح جوکار پیرامون فرمایشات رهبری مبنی بر شکل‌گیری نسلی فسیل و ارتجاعی در مسیر انقلاب، گفت: در طول چهار دهه گذشته در زمان حیات امام خمینی (ره) و زعامت مقام معظم رهبری، انقلاب اسلامی شاهد رویش‌ها و ریزش‌هایی بوده است.

نماینده مردم یزد گفت: نسل اول، انقلاب را رقم زد. نسل دوم در دفاع مقدس خوش درخشید و نسل سوم در عرصه‌های علمی، فرهنگی و دفاع از انقلاب در منطقه فعال بود و نقش ایفا کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی در مجلس نهم تصریح کرد: در دهه اول انقلاب افرادی بروز و ظهور پیدا کردند که مقابل امام ایستادند و راه خود را جدا کردند. حتی برخی مراجع تقلید، کودتا کرده و به دنبال ساقط کردن نظام بودند. این افراد پیوندهایی با خارج داشتند و باعث ارتجاع در افکار و اعتقادات شدند.

جوکار ادامه داد: برخی یاران امام نیز در دهه دوم به امام پشت کردند و راه خود را آگاهانه یا ناآگاهانه از مسیر انقلاب جدا کردند و در راهی قرار گرفتند که دشمنان از آنان بهره برداری کردند. آنها از مسیر اصلی انقلاب منحرف شدند و راه ارتجاع را در پی گرفتند و با شعارهایی مانند اصلاح طلبی و دین زدایی به دنبال منافع خود بودند. این افراد با افکار ارتجاعی خود خسارات جدی به انقلاب وارد کردند.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این نسل مرتجع در اوایل انقلاب، مواضع تندی علیه ضد انقلاب و یا در مقابله با امپریالیسم داشتند اما در دهه دوم انقلاب به طور کلی تغییر رویه دادند و از انقلاب جدا شدند و بسیاری از آنها از کشور خارج شدند.

عضو فراکسیون انقلاب گفت: بخشی از افرادی که دارای این تفکر ارتجاعی بودند، هم اکنون در بدنه اجرایی کشور دارای مناصب مدیریتی هستند و موضوعاتی مانند مذاکره و سرسپردگی به آمریکا را بیان می‌کنند. این تفکرات خسارت محض و ارتجاع است که از دهه دوم انقلاب حرکت تحولی انقلاب را کند کرد.

وی افزود: تحلیل مقام معظم رهبری از این قشر جامع و موشکافانه است. این افراد خلاف مسیر انقلاب حرکت کرده و موجب سرافکندگی هستند.