شناسهٔ خبر: 161993 - سرویس مجلس
منبع: خانه ملت

گام مثبت مجلس یازدهم با اعلام وصول طرح شفافیت آراء

متفکر آزاد عضو هیات رئیسه مجلس گفت: مجلس یازدهم با اعلام وصول طرح شفافیت آراء نخستین گام تحول‌گرایی را برداشته و در ادامه با تمرکز بر نظارت و تغییر ساختار بودجه در مسیر مردمی‌سازی و کارآمدسازی مجلس حرکت می‌کند.

به گزارش «نماینده» متفکر آزاد، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس در حوزه مردمی سازی مجلس با تمرکز بر نظارت و گزارش های میدانی نمایندگان گام‌هایی را برداشته و برنامه مدونی در این زمینه برای آینده پیش رو دارد. سفر هفته گذشته۱۲ تن از نمایندگان مجلس به مناطق کم‌برخوردار اهواز و بخش غیزانیه استان خوزستان جهت بررسی میدانی مشکلات در همین راستا انجام گرفت.

تغییر ساختار بودجه موضوع مورد نظر پارلمان در راستای کارآمدسازی مجلس

وی با اشاره به برنامه مجلس یازدهم در مسیر کارآمدسازی، گفت: ما در جلسه هفته قبل صحن علنی با آقایان نوبخت و همتی رئیس سازمان برنامه و بودجه و رئیس بانک مرکزی به طور جدی موضوع تغییر ساختار بودجه و بودجه‌ریزی بدون وابستگی به نفت را مطرح کردیم. مجلس در مسیر تحول‌گرایی و تحول‌خواهی زیرساخت‌های تغییر ساختار بودجه را مطابق نظر مقام معظم رهبری فراهم خواهد کرد.

عضو هیات رئیسه مجلس یازدهم شورای اسلامی با اشاره به پیگیری برای انجام وظایف معطوف به امورات داخلی و بیرونی مجلس، یادآور شد: مجلس از تمام توان خود برای تحول در جامعه و کشور استفاده می‌کند تا مردم محصول این تحولات را در زندگی خود ببینند.