شناسهٔ خبر: 161992 - سرویس اقتصاد
منبع: خانه ملت

ضرورت اختصاص وام‌های کم بهره برای تهیه مسکن

مسکن مهر نماینده مردم بوکان در مجلس اختصاص وام‌های کم بهره به اقشار کم درآمد برای تهیه مسکن را ضروری دانست و گفت: قطع یارانه ثروتمندان به عنوان هدف اصلی تصویب قانون هدفمندی یارانه‌ها، به درستی اجرا نشد، بنابراین در این دور از مجلس پیگیری خواهد شد.

به گزارش «نماینده»انور حبیب‌زاده بوکانی به راهکارهای تقویت معیشت خانواره‌های کم درآمد اشاره کرد و گفت: همان طور که مقام معظم رهبری در رابطه با رسالت مجلس یازدهم نسبت به معیشت خانواره‌های کم درآمد تاکید فرمودند، باید راه را برای کمک به اقشار درآمد همواره کرد.  

نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حمایت سازمان‌های حمایتی مانند کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی در شرایط فعلی جهت حمایت از نیازمندان و اقشار بدون درآمد و کم‌درآمد بیشتر شده است، افزود: دولت و مجلس باید وام‌های کم بهره برای تهیه مسکن و ساخت مساکن ارزان قیمت را در دستور کار خود قرار دهد.

وی با یادآوری مشکلات عدیده اقتصادی بازنشستگان خواهان رسیدگی بیشتر به وضعیت آن‌ها شد و گفت: قطع یارانه ثروتمندان که هدف اصلی تصویب قانون هدفمندی یارانه‌ها بود به درستی اجرا نشد، بنابراین در این دور از مجلس پیگیری خواهد شد.

نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: همچنین آنچه در مورد تعیین حداقل دستمزد کارگران اتفاق افتاد، متعارض با ضرورت‌های کشور و جهش تولید است چراکه "نیروی انسانی" در میان دیگر عوامل کار مانند "سرمایه" و "تجهیزات" از جایگاه موثری برخوردار است و اگر نیروی انسانی آسوده‌خاطر باشد آنگاه می‌توان به موفقیت در آن حوزه کاری امید بست اما تا زمانی که حداقل مزد تعریف شده برای کارگر نیز پرداخت نشود تولید بطور واقعی با جهش روبرو نمی‌شود.