شناسهٔ خبر: 161979 - سرویس اقتصاد
منبع: فارس

تلاطم در بازار مسکن و خودرو نتیجه نفوذ دلالان در قدرت است

حبیب آقاجری، نماینده مردم استان خوزستان در حاشیه بازدید از سایت «نماینده» نماینده مردم ماهشهر در مجلس با بیان اینکه تلاطم امروز در بازار مسکن و خودرو نتیجه نفوذ دلالان در قدرت است، گفت: برای حل مشکلات اقتصادی کشور باید تولید رونق پیدا کند چرا که با رونق تولید اشتغال و درآمد خواهیم داشت و در سایه آن می‌توان مالیات اخذ کرد.

به گزارش «نماینده»، حبیب آقاجری نماینده مردم ماهشهر در مجلس شورای اسلامی،  گفت: امروز مردم با مشکلات جدی در حوزه معیشت مواجه هستند و اولویت کار مجلس یازدهم باید رسیدگی به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم باشد.

وی افزود: مجلس باید به موضوع قیمت سرسام‌آور مسکن و خودرو ورود و این مسائل را مورد پیگیری و رسیدگی جدی قرار دهد.

نماینده مردم ماهشهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: حل مسائل معیشتی در گروه حل دو مشکل بیکاری و تورم است. چرا که تا زمانی که فرد شغل و درآمدی نداشته باشد پولی ندارد و هم که وقتی پولی داشته باشد باید جلوی تورم را گرفت که امکان یک زندگی در شرایط مساعد برای افراد وجود داشته باشد.

آقاجری خاطرنشان کرد: تلاطم امروز در بازار مسکن و خودرو نتیجه نفوذ دلالان در قدرت است و یکی از مشکلات و موانع جدی بر سر راه حل این مشکلات همین امر است.  

وی افزود:‌ در حوزه مالیاتی نیز نیازمند اصلاحاتی هستیم. امروز در شرایطی قرار داریم که کارگران و کارمندان مالیات می‌دهند اما صاحبان ثروت‌های کلان از دادن مالیات فرار می‌کنند.  

نماینده مردم ماهشهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما امروز به طور جد نیازمند اصلاح مالیاتی هستیم چرا که در سایه اصلاح این سیستم است که می‌توان حتی درآمدهای دولت را نیز افزایش داد.

آقاجری خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین مسائل برای برون رفت از مشکلات اقتصادی فعلی ایجاد رونق در تولید است چرا که اگر تولید باشد درآمدی هست و وقتی درآمد باشد می‌توان مالیات اخذ کرد.