شناسهٔ خبر: 161926 - سرویس مجلس
منبع: فارس

راستینه: دولت از همسان‌سازی پرداخت برداشتی سلیقه‌ای دارد

راستینه نماینده مردم شهرکرد گفت: دولت با برداشت سلیقه‌ای از همسان‌سازی توقف حقوق بازنشستگان اخیر به منظور نزدیک شدن به ماقبل صورت داده است که این ریاضتی ناعادلانه را بر خلاف قوانین بر بازنشستگان تحمیل کرده است.

به گزارش «نماینده»،احمد راستینه نماینده مردم شهرکرد در مجلس امروز (سه‌شنبه 13 خرداد 99) در صحن علنی مجلس و در جریان بررسی گزارش دولت در مورد شاخص‌های کلان اقتصادی در اجرای بند 8 ماده 22 آئین‌نامه داخلی مجلس خطاب به محمدباقر نوبخت اظهار داشت: ماده 30 قانون توسعه ششم صراحتا اعلام کرده که دولت مکلف است بررسی‌های لازم جهت برقراری عدالت در نظام پرداخت، رفع تبعیض و مناسک سازی دریافت‌ها و برخورداری از امکانات شاغلان و بازنشستگان و مستمری‌بگیران کشوری و لشکری را در سنوات مختلف انجام دهد و در جهت تصویب در مسیر قانونی قرار داده و اجرا کند.

وی افزود: با اینکه تعریف قانونی همسان‌سازی پرداخت حداقل 85 درصد حقوق بازنشستگان نسبت به شاغلان همطراز است دولت با برداشت سلیقه‌ای از همسان‌سازی توقف حقوق بازنشستگان اخیر به منظور نزدیک شدن به ماقبل صورت داده است که این ریاضتی ناعادلانه را بر خلاف قوانین بر بازنشستگان تحمیل کرده است.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس تأکید کرد: با عنایت به قانون مدیریت خدمات کشوری قسمت موخر ماده 64 حقوق بازنشستگان باید همانند شاغلان افزوده شود و این مربوط به هر افزایشی است که شاغلان در طول سال دریافت خواهند کرد بنابر این با توجه به وضعیت اقتصادی که کشور با آن روبه‌رو است و مشکلاتی که قشر محترم و تحت فشار اقتصادی یعنی بازنشستگان دارند استدعا دارم نسبت به اجرای این ماده قانونی اهتمام ورزیده و آن را اجرایی کنند.

راستینه به اشتغال در کشور اشاره و خاطرنشان کرد: انتظار این است استان‌هایی که دارای رشد بیکاری بالایی بوده و در رتبه اول تا پنجم بیکاری کشور قرار گرفته‌اند اعتبارات اشتغالی که به آنها تخصیص داده می‌شود متناسب با وضعیت بیکاری این استان‌ها باشد بنابر این انتظار داریم تخصیص اعتبارات برای استان‌هایی که رشد بیکاری بالاتری دارند با عنایت بهتر و بیشتری صورت بگیرد.

وی در همین زمینه به وضعیت استان چهارمحال و بختیاری اشاره و تأکید کرد: این استان دارای رشد بیکاری بالایی است بنابر این از آقای نوبخت انتظار داریم درصد واگذاری اشتغال در صورت عنایت بیشتری به استان‌های محروم و کمتر برخوردار داشته باشد.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس  به پروژه انتقال آب شرب به استان چهارمحال و بختیاری اشاره و تصریح کرد: در سفر ریاست جمهور در سال 93 به استان چهارمحال و بختیاری قولی مبنی بر انتقال آب شرب که نیمی از جمعیت استان را شامل می‌شود تا سال 96 به اتمام می‌رسد و افتتاح می‌شود اما تا امروز تنها 50 درصد این پروژه پیشرفت داشته است. در حالی که سلامت مردم استان چهارمحال و بختیاری در موضوع آب دارای مشکلات بسیار جدی است.

وی گفت:‌انتظار داریم با واگذاری اعتبارات و تسریع در واگذاری اعتبارات این پروژه سال 99 سال افتتاح این پروژه باشد و این مژده را به مردم استان چهارمحال و بختیاری بدهیم.