شناسهٔ خبر: 161925 - سرویس مجلس
منبع: فارس

بسیاری از مشکلات کشور نتیجه بی اعتنایی به محرومان است

مصری نماینده مردم کرمانشاه در مجلس با بیان اینکه بسیاری از مشکلاتی که در کشور ایجاد می‌شود نتیجه بی اعتنایی به محرومان است، گفت: در بودجه ۹۸ مبلغی معادل هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای افزایش حقوق مددجویان کمیته امداد و بهزیستی گذاشتیم اما یک ریال هم به حقوق آنها اضافه نشد.

به گزارش «نماینده»؛ عبدالرضا مصری در نشست علنی امروز مجلس (سه شنبه ۱۳ خرداد ۹۹) گفت: تمام تنگناها، مشکلات و مسائلی که کشور در رابطه با نقدینگی دارد، همه را ما قبول داریم و محدودیت‌هایی که وجود دارد مورد قبول ماست، اما چند بار خدمت رئیس سازمان برنامه بودجه رسیدیم و کتبا نامه خدمت آقای نوبخت دادم.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امام (ره) فرمود مردمی که در طول تاریخ محرومیت کشیده‌اند نباید در جمهوری اسلامی محرومیت بکشند. سال گذشته ما به تبصره ۱۴ در قانون بودجه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اضافه کردیم که ۲۰ درصد به حقوق مددجویان کمیته امداد و بهزیستی اضافه شود که این کار در سال ۹۸ انجام شود.

وی افزود: از فروردین ۹۸ بنده خدمت آقای نوبخت و همکارانشان و وزرای مربوطه هر چه جلسه گذاشتیم، یک ریال به حقوق محرومین اضافه نشد و این در حالی است که ما در بودجه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای آن پول گذاشته بودیم.

مصری خاطرنشان کرد: امسال و در سال ۹۹ از محل تبصره ۱۴ به اندازه سال ۹۷ مستضعفین حقوق پرداخت می‌شود. من همیشه می‌گویم اگر بودجه نیست برای هیچ کس نباشد. اگر بودجه نیست حقوق من نماینده را پرداخت نکنید، به حقوق من اضافه نکنید.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: رزمندگان معسر، کسانی که جان خود را در جبهه‌ها به انقلاب هدیه کرده‌اند، در ماه ۷۵۰ هزار تومان حقوق می‌گیرند. امسال یک ریال به حقوق رزمندگان معسر اضافه نشد. رزمنده معسر کسی است که از ۶ ماه تا ۴ یا ۵ سال در جبهه‌ها خدمت کرده و امروز در عسر و حرج به سر می‌برد، یعنی خود سپاه تحقیق کرده که این بنده خدا هیچ کار و درآمدی ندارد و پیر شده است. نه دفترچه بیمه و نه هیچ امکاناتی.

وی افزود: بسیاری از مشکلاتی که برای کشور ما ایجاد می‌شود از بی اعتنایی به محرومین است. حق محرومین را نمی‌دهیم، مرتب گرفتار مشکلات هستیم.