شناسهٔ خبر: 161920 - سرویس مجلس
منبع: ایسنا

نماینده ماکو: مسئولان باید همانند امام (ره) زندگی در سطح محرومان جامعه داشته باشند

محمد علیپور نماینده مردم ماکو و چالدران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که حضرت امام خمینی (ره) همواره به اقشار مستضعف و محروم جامعه توجه داشته و به مسئولان توصیه کردند که از اشرافی‌گری فاصله بگیرند.

به گزارش «نماینده»؛ محمد علیپور، درباره ضرورت مرور وصیتنامه امام خمینی (ره) توسط مسئولان بیان کرد: همه بخش‌های کشور و تمام افرادی که در هر زمینه مسئولیت دارند باید منویات حضرت امام خمینی (ره) را که در وصیتنامه سیاسی - الهی ایشان آمده نصب‌العین قرار داده و همواره به آن توجه داشته باشند.

وی در ادامه با بیان اینکه در وصیتنامه حضرت امام خمینی (ره) نکات بسیاری مورد توجه قرار گرفته است، تصریح کرد: یکی بحث استکبارستیزی و تسلیم نشدن در برابر ظالمان است که حضرت امام خمینی (ره) در این زمینه توصیه اکید دارند. از سوی دیگر حضرت امام خمینی (ره) به رسیدگی به محرومان و مستضعفان تاکید جدی داشته است.

نماینده مردم ماکو و چالدران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: قوای مجریه، مقننه و قضاییه باید با توجه به وصیتنامه حضرت امام خمینی (ره) در برنامه‌ریزی‌های خود محرومان و مستضعفان جامعه را مورد توجه قرار دهند. همان‌طور که حضرت امام خمینی (ره) فرمودند این انقلاب برای پابرهنگان و مستضعفان است. مسئولان باید از هرگونه اشرافی‌گری پرهیز کنند.

علیپور در ادامه تاکید کرد: سطح زندگی امام خمینی (ره) برابر زندگی مستضعفان بود. مسئولان نیز باید همین رویه را داشته باشند. اگر خدایی نکرده مسئولان نظام اسلامی به اشرافی‌گری روی بیاورند انقلاب اثرگذاری خود را از دست داده و ما از آرمان‌های انقلاب فاصله گرفته‌ایم.

نماینده مردم ماکو و چالدران در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به این‌که حضرت امام خمینی (ره) بر حفظ و پاسداری از انقلاب و نظام اسلامی تاکید داشته است، بیان کرد: نباید به گونه‌ای عمل کنیم که خدایی نکرده عملکرد مسئولان نظام اسلامی و غفلت مردم ما را از آرمان‌های انقلاب و اسلام دور کند. حفظ اساس و تفکر انقلاب اسلامی و تحقق آرمان‌های بلند انقلاب از مواردی است که همواره حضرت امام خمینی (ره) بر آن تاکید داشتند.