شناسهٔ خبر: 161908 - سرویس مجلس
منبع: خانه ملت

دولت مشکل تامین نقدینگی کارخانه‌ها را برطرف کند

یوسف داوودی1 رئیس مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی در مجلس، گفت: باید بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی اقتصاد از حالت دولتی بودن خارج و به بخش خصوصی و مردم واگذار شود.

به گزارش «نماینده»؛ یوسف داودی نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی در خصوص مردمی شدن اقتصاد، گفت: مجلس یازدهم با رویکرد بسیار قوی در زمینه حل مشکلات کشور و در راس آن حل مشکلات اقتصادی فعالیت خود را آغاز کرده و دکترقالیباف در سخنان خود مسیر مجلس شورای اسلامی را ترسیم کردند.

رئیس مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی اقتصاد از حالت دولتی بودن خارج و به بخش خصوصی و مردم واگذار شود، تصریح کرد: مسائل اقتصادی کشور باید به دست مردم برطرف شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امیدواریم مجلس با استفاده از ابزارهای نظارتی این مشکلات را برطرف کند، ادامه داد: قیمت برخی از کالاها تا چهار برابر افزایش یافته و برخی از اقشار جامعه خصوصا قشر مستضعف و آسیب پذیر در تامین نیازهای خود دچار مشکل شده‌اند.

افزایش قیمت مسکن حاشیه نشینی را به همراه دارد

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر قیمت مسکن افزایش بسیار زیادی داشته است، عنوان کرد: بخش مسکن با توجه به افزایش نرخ زمین مسکونی نیازمند توجه بیشتر دستگاه‌های مربوطه است زیرا بالارفتن قیمت مسکن مشکلات دیگری از قبیل حاشیه نشینی را نیز به همراه دارد.

تولید برخی کارخانه‌ها را صرفه اقتصادی ندارد

نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در حال حاضر فعالیت تولیدی برخی از کارخانه‌های کشور صرفه اقتصادی ندارد، ادامه داد: وزارت صنایع و معادن باید به منظور برون رفت واحدهای تولیدی از مشکلات به وجود آمده و کاهش هزینه تولید آنها گام‌های اساسی بردارد.

دولت مشکل تامین نقدینگی کارخانه‌ها برطرف کند

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی درپایان خاطرنشان کرد: دولت باید مشکلات کارخانه‌های که در تامین نقدینگی و فروش محصولات و صادرات مشکل دارند را برطرف نماید. /