شناسهٔ خبر: 161871 - سرویس مجلس
منبع: خانه ملت

ضرورت شناسایی و تصویب طرح‌هایی برای تأثیرگذاری بر معیشت مردم

شجاعی نماینده مردم ابهر در مجلس معتقد است باید در چندماهه نخست کار مجلس یازدهم قوانینی تصویب شود که آثار آن بر معیشت مردم به صورت محسوس دیده شود.

به گزارش «نماینده»، حسن شجاعی علی آبادی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری خطاب به نمایندگان مجلس یازدهم برای تأمین معیشت قشر ضعیف مردم، گفت: باید برای حل این مسأله فکر عاجل شود که در دو سطح کوتاه مدت و بلندمدت نیاز به برنامه ریزی دارد.

منتخب مردم ابهر در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: باید در مجلس طرح هایی که اثر فوری، محسوس و فراگیر در مردم دارد را شناسایی کرده و با تمرکز روی آن باعث شویم در چند ماهه نخست کار مجلس یازدهم، آثار آن در زندگی مردم احساس شود.

وی افزود: به عنوان مثال یکی از طرح هایی که می تواند در مجلس مورد پیگیری قرار گیرد، اختصاص یارانه بنزین به افراد به جای وسایل نقلیه است که درست است شاید مبلغ چندانی نشود اما در زندگی بسیاری از مردم تأثیر دارد.

شجاعی تأکید کرد: موضوع مالیات بر خانه های خالی نیز به شدت می تواند به کاهش اجاره بهای منازل مسکونی بیانجامد و کمک بزرگی به دسته محروم جامعه باشد.

این منتخب مردم از استان زنجان در پایان خاطرنشان کرد: معیشت موضوع اولویت‌داری است که باید برنامه ریزی بلندمدت، میان مدت و کوتاه مدت روی آن صورت گیرد.