شناسهٔ خبر: 161809 - سرویس اقتصاد
منبع: خانه ملت

افزایش روز افزون قیمت مسکن یک نوع بیماری اقتصادی است

اقبال شاکری نماینده مردم تهران در مجلس، با بیان اینکه سیستم بانکی کشور باید از بخش خصوصی تولید مسکن حمایت کلان داشته باشد، گفت: متأسفانه در این وضعیت شاهد خلاء پیشتیبانی بانکی در کشور هستیم، به طوری که یک سازنده برای دریافت تسهیلات باید مدت زیادی را تلاش کند.

به گزارش «نماینده»، اقبال شاکریگفت: در شرایط کنونی متأسفانه مسکن به کالای سرمایه ای در کشور تبدیل شده و مالکان برای افزایش سودآوری از فروش املاک مذکور خودداری می کنند، از این رو در این وضعیت، تعداد مساکن در بازار عرضه بسیار زیاد است، اما متأسفانه این مساکن فریز شده اند.

افزایش روز افزون قیمت مسکن یک نوع بیماری اقتصادی است

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه افزایش روز افزون قیمت مسکن یک نوع بیماری اقتصادی است، افزود: در شرایط کنونی مسکن را می توان به عتیقه تشبیه کرد، که در شرایط عادی نیز ارزش آن به تدریج بالا می رود.

مدیریت عرضه  خانه های موجود در بازار بسیار ضروری است

وی ادامه داد: در شرایط کنونی مدیریت عرضه  خانه های موجود در بازار بسیار ضروری است، در این وضعیت راه کارهایی برای رفع این مسئله از جمله اخذ مالیات از خانه های خالی وجود دارد، به نظر من با تحقق این مسئله می توان مساکن خالی از سکنه را به بازار تزریق کرد، اعمال مالیات باید به گونه ای باشد که نگه داشتن مسکن به صورت خالی از سکنه برای مالک صرفه اقتصادی نداشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به اهمیت عرضه مسکن به اقشار مختلف جامعه، گفت: قطعا دولت باید این حوزه را مدیریت کند، از این رو در این عرصه باید از مردم حمایت کرد تا بخش خصوصی به سمت تولید مسکن سوق داده شود.

سیستم بانکی کشور باید از بخش خصوصی تولید مسکن حمایت کلان داشته باشد

شاکری با بیان اینکه سیستم بانکی کشور باید از بخش خصوصی تولید مسکن حمایت کلان داشته باشد، گفت: متأسفانه در این وضعیت شاهد خلاء پیشتیبانی بانکی در کشور هستیم، به طوری که یک سازنده برای دریافت تسهیلات باید مدت زیادی را تلاش کند.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد:  قطعا تا زمانی که بانک ها در حوزه بنگاه داری و کارهای اقتصادی فعال باشند، نمی توان به حمایت این بخش از حوزه تولید امید داشت، زیرا با وجود سود کلان بنگاه داری، بانک ها برای ارئه تسهیلات تمایل نخواهند داشت.