شناسهٔ خبر: 161717 - سرویس سیاست
منبع: مهر

کوچکی‌نژاد: هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان باید زیر نظر کمیسیون اصل۹۰ باشد

کوچکی نژاد.jpg عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: برای تقویت نظارت بر رفتار نمایندگان باید نهادی برای این کار زیر نظر کمیسیون اصل ۹۰ تشکیل شود.

به گزارش «نماینده» جبار کوچکی‌نژاد با تأکید بر ضرورت تقویت هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان در مجلس آینده، گفت: لازم است بر رفتار نمایندگان نظارت دقیق انجام شود تا در صورتی که نمایندگان یا مشاور و همچنین مسئولان دفتر آنان مشکلاتی دارند، سریعاً برطرف شود.

وی افزود: در شرایط فعلی، نحوه نظارت بر رفتار نمایندگان از سوی دستگاه‌های نظارتی مطلوب نیست و معمولاً دستگاه‌های نظارتی پس از چهار سال و پایان دوران نمایندگی نمایندگان مجلس، ضعف‌ها یا تخلفات آنان را اعلام می‌کنند که این رویه باید اصلاح شود.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی متذکر شد: عملکرد هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان در مجلس دهم بسیار ضعیف بود چرا که نمایندگان و اعضای هیئت رئیسه مجلس عضو آن بودند و بعضاً فرصت نمی‌کردند که جلسات خود را تشکیل دهند یا اینکه به طور دقیق رفتار نمایندگان را رصد نمی‌کردند.

کوچکی‌نژاد بیان کرد: بر این اساس لازم است که نهاد مستقلی تشکیل شود تا به طور دقیق رفتار نمایندگان را مورد ارزیابی قرار دهد و در صورتی که نمایندگان مشکلی داشته باشند باید این موارد را به وی گوشزد کنند. از سوی دیگر باید صحبت‌های نماینده هم به خوبی شنیده شود تا مشخص شود که حق با او بوده است یا خیر؟

وی گفت: پیشنهاد بنده آن است که در مجلس یازدهم نهادی برای نظارت بر رفتار نمایندگان تشکیل شود، بهتر است که این نهاد زیر نظر کمیسیون اصل ۹۰ مجلس باشد و نباید زیر نظر هیئت رئیسه باشد.