شناسهٔ خبر: 161715 - سرویس جامعه
منبع: تسنیم

کشف ۱۲۶ دستگاه خودروی فاقد پلاک در تهران

خودرو معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ از کشف ۱۲۶ دستگاه خودرو احتکار شده فاقد پلاک از سه پارکینگ خبر داد.

به گزارش «نماینده»،سرهنگ نادر مرادی با اعلام خبر کشف 126 دستگاه خودروی فاقد پلاک در تهران، درباره جزئیات این خبر اظهار کرد: روز گذشته، اخباری مبنی بر دپوی تعداد قابل توجهی خودروی ایرانی و خارجی توسط مالکان سه پارکینگ خودرویی در حوالی خیابان بهار، میدان هفت‌تیر و یافت‌آباد به پلیس واصل شد.

معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ با اشاره به اینکه تحقیقات پلیسی نشان از صحت اخبار داشت، گفت: با هماهنگی مقام قضائی روز گذشته مأموران در سه عملیات جداگانه برای دستگیری محتکران و بازرسی از محلهای مذکور به نشانی‌های اعلامی اعزام و موفق شدند ابتدا از پارکینگ حوالی یافت‌آباد 70 دستگاه انواع خودرو شامل بنز، پژو206، تیبا، دنا و رانا را کشف کنند و مالک پارکینگ را نیز به اتهام احتکار خودرو دستگیر کرده و به پلیس امنیت عمومی انتقال دهند.

وی تصریح کرد: مأموران در ادامه بررسی‌های خود از دو پارکینگ در حوالی میدان هفت‌تیر و خیابن بهار نیز 56 دستگاه انواع خودروی خارجی و ایرانی شامل جک S5، هایما، پژو405، مزدا3 و ساینا کشف و مالک این پارکینگها را نیز به همین اتهام دستگیر کرده و به پلیس امنیت عمومی انتقال دادند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه ارزش ریالی خودروهای مکشوفه حدود 250 میلیارد ریال برآورد شده، خاطرنشان کرد: متهمان پس از تحقیقات اولیه به دادسرا معرفی شدند.

مرادی با اشاره به اینکه برابر تصمیمات صورت گرفته هر گونه دپو و نگهداری خودروی فاقد پلاک در پارکینگها، احتکار محسوب شده و با محتکران برابر دستور قضائی برخورد خواهد شد، از شهروندان خواست در صورت اطلاع از این گونه پارکینگها مراتب را از طریق سامانه 110 به پلیس اطلاع دهند.