شناسهٔ خبر: 161701 - سرویس مجلس
منبع: فارس

جبهه سازش از مذاکره حاصلی جز هزینه برای فلسطینیان نداشته است

ذوالنور رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: در ماجرای فلسطین، جبهه سازش در مذاکره با رژیم صهیونیستی کم نگذاشت، اما نتیجه چه شد؟ به‌جز ایجاد هزینه برای مردم فلسطین نتیجه دیگری از مذاکره حاصل نشد.

به گزارش «نماینده»،حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در تأکید بر مبارزه با دشمن به جای مذاکره، گفت: اگر بین دو نفر اختلافی صورت گرفته باشد، می‌توان بر سر اختلاف پیش آمده مذاکره و آن را حل کرد. 

وی ادامه داد: اما وقتی یک کشوری مردم کشور دیگری را تحت ستم قرار می‌دهد و یا به آنها حمله می‌کند و با آنها ظلم و جور روا می‌دارد، مذاکره معنایی ندارد. 

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: در این شرایط مذاکره نه تنها موجب حل مشکل نمی‌شود، بلکه موجب طغیان بیشتر دشمن متجاوز می‌شود و به معنای مشروعیت بخشیدن به اقدامات آن است. 

ذوالنوری خاطرنشان کرد:‌ در ماجرای فلسطین، جبهه سازش در مذاکره با رژیم صهیونیستی کم نگذاشت، اما نتیجه چه شد؟ ایجاد هزینه برای مردم فلسطین نتیجه دیگری از مذاکره حاصل نشد. 

وی افزد: در مقابل، گروه عزالدین قسام و حماس و به طورکل جبهه مقاومت در مقابل رژیم صهیونیستی ایستادند و این ایستادگی و مقاومت و مبارزه موجب هزینه‌سازی برای رژیم صهیونیستی شد. 

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار داشت: نتیجه می‌گیریم مقاومت در برابر دشمن موجب هزینه‌سازی برای آن و مذاکره موجب هزینه‌پذیری در برابر آن می‌شود. 

ذوالنوری خاطرنشان کرد:‌ در ماجرای برجام در مورد کشور خودمان نیز وضع به همین ترتیب بود؛ ما در اجرای برجام به تمام تعهداتمان عمل کردیم و همه محدودیت‌ها اعم از کاهش غنی‌سازی، خروجی اورانیوم‌های غنی‌سازی‌شده از کشور، محدودیت فعالیت‌های موشکی و... را پذیرفته و اجرا کردیم، اما وقتی نوبت به اجرای تعهدات طرف مقابل رسید، آمریکا از برجام خارج شد. 

وی در پایان گفت: امروز در دوران بعد از برجام، تحریم‌ها به مراتب پیچیده‌تر و سخت‌تر از دوران قبل از برجام شده و البته ما در قرآن کریم هم داریم که می‌گوید دشمنان شما بر عهد و پیمانشان پایبند نیستند.