شناسهٔ خبر: 161688 - سرویس سیاست
منبع: مهر

روز قدس باعث شد حرکت‌های جهادی در فلسطین اصلاح شود

چمران نایب رییس شورای مرکزی شورای ائتلاف گفت:روز قدس هم سبب شد که حرکت‌های جهادی در فلسطین اصلاح شود و هم باعث شد که سایر ملت‌ها در برابر اسرائیل بیدار شوند.

به گزارش «نماینده»،مهدی چمران، نایب رئیس شورای مرکزی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در اهمیت مسئله فلسطین و روز قدس گفت: روندی را که صهیونیست‌ها با همراهی کشورهای عربی در خاورمیانه دنبال می‌کردند این بود که حضور رژیم صهیونیستی در منطقه را یک موضوع عادی جلوه دهند که همه کشورها باید یک زندگی مسالمت آمیز را در کنار آنها داشته باشند.

وی افزود: این موضوع را آن روز برخی از کشورهای منطقه دنبال می‌کردند و هنوز هم برخی دولت‌ها دنبال آن هستند، اما حرکت هوشمندانه حضرت امام (ره) سبب شد که توده‌های مردم و ملت‌ها بیدار شوند و حساسیتی که نسبت به این موضوع از دست داده بودند بازیابند.

وی همچنین گفت: در همین ایران ما شاهد بودیم که قبل از پیروزی انقلاب وقتی امام (ره) صحبت از رژیم اشغالگر می‌کردند، بسیاری می‌گفتند که فلسطین به ما چه ارتباطی دارد و مسئله بسیار عادی بود، اما روز قدس سبب شد که این روحیه در بین مردم مجدداً احیا شود که مسئله یک مسئله اسلامی و انسانی است.

چمران در ادامه تاکید کرد: پایه گذاری روز قدس از سوی امام سبب شد که مردم فلسطین هم در مبارزه یک حرکت‌های تازه ای را آغاز کنند. سازمان آزادی بخش فلسطین و جرج حبش و دیگران که اکثراً مارکسیست بودند پس از احیای مسئله فلسطین در دنیا کنار رفتند و مکتب اسلام و جهاد اسلامی روی کار آمدند و توانستند موفق شوند.

وی همچنین اظهار داشت: سی و چند سال سازمان‌های مارکسیست در فلسطین تلاش کردند اما هیچ تجربه موفقی نداشتند اما مجموعه‌های اسلامی توانستند در یک سرزمین کوچکی مثل غزه اسرائیل را شکست دهند.

رئیس سابق شورای شهر تهران گفت: روز قدس هم سبب شد که حرکت‌های جهادی در فلسطین اصلاح شود و هم باعث شد که سایر ملت‌ها در برابر اسرائیل بیدار شوند، هر چند برخی دولت‌ها مثل سعودی‌ها با اسرائیل روابط نزدیکی دارند که قطعاً شکست خواهند خورد.