شناسهٔ خبر: 161660 - سرویس مجلس
منبع: ایسنا

کشورهای اسلامی در روز قدس انزجار خود را از رژیم صهیونیستی نشان دهند

نقوی حسینی/21 سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر این‌که موضوع قدس و فلسطین موضوع جهان اسلام است، گفت که همه کشورهای اسلامی در روز قدس حضور پرشوری داشته باشند و انزجار خود را از رژیم صهیونیستی نشان دهند.

به گزارش «نماینده»، سید حسین نقوی حسینی اظهار کرد: روز قدس از ابتکارات بسیار ارزشمند حضرت امام و یادآور مبارزات و مقابله با جنایات، تجاوزگری‌ها و اشغالگری‌ها و زورگویی‌های رژیم غاصب در منطقه است. روز قدس روز بسیج همه امکانات مسلمانان و توجه آنها به قدس بوده تا با رژیم اشغالگر قدس مبارزه شود.

وی ادامه داد: حضرت امام خمینی با نام‌گذاری روز قدس موضوع فلسطین را به موضوع جهان اسلام تبدیل کرد و آن را از حالت جنگ اعراب و اسرائیل خارج نمود، لذا بزرگداشت و گرامیداشت روز قدس و حضور در صحنه اهمیت زیادی دارد به ویژه در این زمان که رژیم اشغالگر قدس تجاوزگری‌ها را افزایش داده و به اشغال سرزمین‌ها، شهرک‌سازی و حملات نظامی به فلسطین می‌پردازد. در این بین شاهد تلاش مذبوحانه آمریکا برای انتقال سفارت رژیم اشغالگر قدس هم بودیم به همین دلیل امسال حضور پرشکوه‌تر در صحنه ضروری است البته باید به دستورات ستاد مبارزه با کرونا هم عمل کرد. در تهران راهپیمایی با وسائل نقلیه و در شهرهای سفید از لحاظ شیوع کرونا با ملاحظاتی صورت می‌گیرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که موضوع قدس و فلسطین موضوع جهان اسلامی است که همه کشورهای اسلامی باید در صحنه حضور پیدا کنند، اظهار کرد: تلاش آمریکا و رژیم صهیونیستی عادی سازی روابط با کشورهای اسلامی است که برخی کشورها هم در این راه از خود تزلزل نشان دادند و حتی روابط پنهانی برقرار کردند اما باید کشورهای اسلامی بدانند که باید در روز قدس انزجار خود را از رژیم اشغالگر قدس نشان دهند.