شناسهٔ خبر: 161632 - سرویس مجلس
منبع: میزان

روایت عضو هیئت رییسه مجلس از دلایل افزایش قیمت خودرو

عباسی عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس معتقد است تا زمانی که ارتباط خودروسازان با بدنه مردم برقرار است ما مشکل چندانی در قیمت خودرو نداریم، اما زمانی که پای واسطه‌گران به میان می‌آید، مشکلات شروع می‌شود.

به گزارش «نماینده»، اسدالله عباسی با اشاره به موج گرانی خودرو در کشور گفت: وقتی که بازار خودرو در اختیار واسطه‌گران قرار داده شود یقیناً باید منتظر افزایش قیمت خودرو باشیم.

وی افزود: تا زمانی که ارتباط خودروسازان با بدنه مردم برقرار است ما مشکل چندانی در قیمت خودرو نداریم، اما زمانی که پای واسطه‌گران به میان می‌آید، مشکلات شروع می‌شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه فعالیت خودروسازان باید شفاف و درست باشد، اظهار داشت: وقتی بازار خودرو در دست یک سری فرصت‌طلب و سودجو قرار گیرد قطعا ما باید شاهد نوسان قیمت‌ها باشیم.

وی با بیان اینکه در برخی موارد سودجویان قیمت خودرو را تعیین می‌کنند، گفت: ما نباید خودرویی که تولید شرکت‌های دولتی است را تحت تاثیر عوامل بازار قرار دهیم و بگوییم هر چه که بازار تعیین کرد همان است چرا که وقتی یک عده مافیایی را در بازار حاکم کنند، دیگر حق به حق‌دار نخواهد رسید و مردم مجبورند خودرو را از دست واسطه‌گران خریداری کنند.