شناسهٔ خبر: 161610 - سرویس مجلس
منبع: خبرگزاری دانشجو

آشفتگی بازار خودرو؛ بهانه دولت برای عزل وزیر

علیرضا بیگی برکناری وزیر صمت اصلا ارتباطی به بازار خودرو ندارد بلکه به تشکیل نشدن وزارت بازرگانی برمی‌گردد. پس تمام صحبت‌ها مبنی بر برکناری وزیر به علت بازار آشفته خودرو غلط است.

به گزارش «نماینده»، احمد علیرضابیگی، نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: موضوع تشکیل وزارت بازرگانی برای دولت دوازدهم و آقای روحانی بسیار مهم بوده و هست.

وی ادامه داد: رئیس جمهور از تمام ظرفیت‌های ریاست جمهوری و شورای عالی اقتصادی که ریاست آن بر عهده رئیس جمهور است استفاده کرده تا این وزارتخانه تشکیل شود.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با اشاره به حضور متعدد طرح تشکیل وزارت بازرگانی در صحن علنی مجلس، گفت: برای بار آخر این طرح به مجلس آمد. روز قبل از صحن علنی در گفت و شنودهای بین نمایندگان این موضوع کاملا مشهود بود که آقای رحمانی وزیر صمت از سوی دولت تحت فشار است.

علیرضابیگی افزود: آن چیزی که برای ما نمایندگان مجلس مشهود بود آقای رحمانی با تشکیل وزارت بازرگانی مخالف بود ولی دولت بر تشکیل آن اصرار داشت که همین امر باعث برکناری وزیر شد.

وی بیان داشت: آقای روحانی درصدد تحمیل نظرات شخصی خود در تمام امور هست و مثال عینی آن در تشکیل وزارت بازرگانی است؛ با این وجود که نمایندگان مجلس و حتی وزارت خانه مذکور مخالف تشکیل چنین وزارتخانه‌ای در کشور بودند ولی آقای روحانی اصرار بر تشکیل آن دارد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: برکناری وزیر صمت اصلا ارتباطی به بازار خودرو ندارد بلکه به تشکیل نشدن وزارت بازرگانی برمی‌گردد. پس تمام صحبت‌ها مبنی بر برکناری وزیر به علت بازار آشفته خودرو غلط است.

علیرضا بیگی در پایان گفت: دولت برای برکناری وزیر دنبال بهانه بود تا وی را برکنار کند و الا قیمت خودرو سالیان گذشته هم افزایش داشته است پس چرا آن زمان وزیر برکنار نشد.