شناسهٔ خبر: 161602 - سرویس مجلس
منبع: تسنیم

اراده‌ای برای برخورد با مافیای خودرو وجود ندارد

حسینی کیا عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع مجلس گفت: در عرصه خودرو ظرفیت برخورد با مافیای خودرو وجود دارد اما اراده‌ای برای این کار نیست.

به گزارش «نماینده»، حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با اشاره به افزایش بی رویه قیمت اقلام گوناگون در بازار، اظهار داشت: در این وضعیت آشفته بازار خودرو و مسکن، هیچ جوانی از قشر متوسط و پایین جامعه توان خرید خودرو و مسکن را ندارد.

وی افزود: دولت باید به بازار خودرو و مسکن رسیدگی کند اما متاسفانه هیچ نظارتی انجام نمی‌شود و افراد هر قیمتی که تمایل دارند تعیین می‌کنند.

نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس افزود: در مجلس یازدهم به همه این موارد به صورت جداگانه ورود کرده و با دعوت از وزرای مربوطه علل گرانی ها را پیگیری می کنیم.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع در مجلس با اشاره به افزایش بی رویه قیمت خودرو، اظهار داشت:دولت با بی‌ مدیریتی، همراهی با مافیاهای خودرو و باز گذاشتن دست دلالان موجب شده که داد مردم مظلوم بلند شود.

حجت الاسلام حسینی کیا با تاکید بر اینکه در عرصه خودرو ظرفیت برخورد با مافیای خودرو وجود دارد اما اراده ای برای این کار وجود ندارد، گفت: یکی از راههای کنترل قیمت خودرو قطع دست واسطه ها از این بازار است که ضروریست تا دستگاه قوه قضائیه و نهادهای انتظامی برای بازگرداندن ثبات به بازار خودرو فعالیت واسطه ها و دلالان را کوتاه کنند.

نماینده مردم سنقر در مجلس با یادآوری اینکه در یک سال و نیم گذشته قیمت خودرو چند برابر شده است، بیان داشت: سازمان‌های نظارتی به ویژه قوه قضائیه و سازمان بازرسی کل کشور باید به این موضوع ورود کنند و هزینه‌های تولید خودروسازان و هزینه‌های سربار آنها را مشخص کرده تا خودروسازان بهانه‌ای برای گرانی محصولات خود نداشته باشند.