شناسهٔ خبر: 161598 - سرویس مجلس
منبع: فارس

جمع‌بندی طرح اصلاح قانون انتخابات به این دوره مجلس نمی‌رسد

عباسی سخنگوی هیات رئیسه مجلس گفت: با توجه به ابعاد گسترده ایرادات و ابهامات طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری، مجلس و شوراهای شهر و روستا، جمع‌بندی در باره این طرح به این دوره مجلس نمی‌رسد.

به گزارش «نماینده»،اسدالله عباسی نماینده مردم رودسر در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر و روستا دوشنبه (29 اردیبهشت ماه) به منظور رفع ایرادات شورای نگهبان در کمیسیون‌ شوراها مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: این طرح پس از بررسی در کمیسیون شوراها در جلسه علنی روز سه‌شنبه هفته جاری مطرح و به منظور رفع ایرادات مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: با توجه به ابعاد گسترده ایرادات و ابهامات طرح اصلاح قانون انتخابات، طرح مذکور در این دوره مجلس جمع‌بندی و تصویب نخواهد شد.

عباسی خاطرنشان کرد: از مجلس آینده در حوزه هیأت رئیسه و کمیسیون تخصصی مربوطه انتظار می‌رود تا نشست‌های تخصصی لازم را برای رفع ایرادات قانون انتخابات برگزار کنند و در طرحی جامع ایرادات موجود این قانون رفع شود تا ما شاهد تصمیمات در زمان کم و آن هم در پایان دوره مجلس نباشیم.

وی افزود: یکی از مشکلات موجود در باره انتخابات بحث مدرک تحصیلی کاندیداها و منتخبین است که متأسفانه ما در مورد منتخب تفرش این موضوع را داشتیم و یکی دو نفر دیگر از منتخبین نیز مدارکشان دارای ابهاماتی است که منتظر پاسخ حوزه علمیه و وزارت علوم هستیم.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: البته در این باره وزارت کشور نیز کوتاهی‌هایی داشته است که استعلامات دقیقی را در مورد مدارک تحصیلی داوطلبین نداشته است.

عباسی خاطرنشان کرد: علاوه بر مراجع چهارگانه برای اخذ استعلامات بهتر است وزارت علوم، حوزه علمیه و ثبت احوال هم اضافه شوند که ما در زمینه مدارک تحصیلی و ... با مشکل مواجه نباشیم.