شناسهٔ خبر: 161588 - سرویس پارلمان شهری
منبع: ایسنا

راه‌اندازی دهکده ورزش در پایتخت

حجت نظری رییس کمیته ورزش شورای شهر تهران از برنامه ریزی برای ایجاد دهکده‌های ورزش در پایتخت خبر داد.

به گزارش «نماینده» حجت نظری گفت: مطابق برنامه پنج ساله سوم توسعه شهر تهران، بناست در پنج پهنه تهران، مجتمع‌های صنایع خلاق داشته باشیم و ما در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی تلاش کردیم در بودجه سال ۹۹ این اتفاق خوب را پیش‌بینی کنیم. منتها با توجه به شیوع کرونا و مشکلات شدید درآمدی که برای کشور به‌وجود آمده و شهرداری تهران هم از آن مستثنی نیست، ما نتوانستیم هر پنج پهنه را در بودجه پیش‌بینی کنیم و ایجاد این مجتمع‌ها برای امسال تنها در دو پهنه مرکز و جنوب اجرا خواهد شد و مابقی در سال‌های آتی اجرا می‌شود.

وی با اشاره به ایده ایجاد دهکده ورزش اظهار کرد: یکی از محیط‌های ورزشی بکر پایتخت، مجموعه شهر ورزش در جنوب تهران و بوستان ولایت بود که متاسفانه سال‌ها بدون استفاده رها شده بود. با همراهی سازمان ورزش و نگاه خوب جناب آقای محسنی، به این نتیجه رسیدیم که در این محیط ۳۷ هکتاری، دهکده ورزش با محوریت خانواده ایجاد کنیم تا شهروندان بتوانند با حضور در آن، نوعی از باهم بودن متفاوت را در زندگی تجربه کنند و تجربه‌های متفاوت ورزشی و تفریحی کسب کنند.

رییس کمیته ورزش شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه زمان‌بندی ۱۸ ماهه برای تکمیل این پروژه از سوی سازمان ورزش اعلام شده است، گفت: البته فازهای مختلف این پروژه از حدود سه ماه دیگر افتتاح خواهد شد و امکان حضور شهروندان در آن وجود دارد.

نظری ادامه داد: در نظر داریم تا ایده دهکده ورزش را در دیگر مناطق شهر از جمله منطقه ۵ و محدوده کوهسار و نیز منطقه ۱۵ و در فضای پارک آبی آزادگان نیز اجرا کنیم که خوشبختانه موافقت‌های اولیه آن از سوی شهرداران محترم مناطق اعلام شده است.