شناسهٔ خبر: 161587 - سرویس مجلس
منبع: تسنیم

پیشنهاد یک نماینده مجلس برای افزایش یارانه نقدی اقشار آسیب‌پذیر

رضیان2 یک نماینده مجلس پیشنهاد کرد که برای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر در شرایط بحران کرونا، یارانه نقدی کم‌درآمدها افزایش یابد.

به گزارش «نماینده»، عبدالله رضیان عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی پیشنهاد جدیدی برای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر در شرایط بحران کرونا مطرح کرد و گفت: امروز در شرایطی قرار داریم که همه مشاغل و صنوف از ناحیه شیوع بیماری کرونا دچار مشکلاتی شده‌اند.

وی با بیان اینکه در شرایط بحران کرونا اقشار آسیب‌پذیر و کم‌درآمد بیش از سایر مشاغل و دهک‌های جامعه آسیب دیده‌اند، اظهار داشت: معتقدم کمک‌ها و حمایت‌های دولت از کم‌درآمدها در شرایط بحران کرونا کافی نیست و این اقدامات باید تا مدت‌ها پس از مهار کرونا هم ادامه داشته باشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: بسیاری از مشاغل به صورت روزانه درآمد کسب می‌کنند؛ یعنی اگر کار آنها تعطیل باشد درآمدی نخواهند داشت، از طرف دیگر اقشار آسیب‌پذیر و یارانه‌بگیر در شرایط فعلی باید بیشتر حمایت شوند.

رضیان همچنین پیشنهاد کرد که در شرایط بحران کرونا میزان یارانه نقدی اقشار آسیب‌پذیر و کم‌درآمد بیش از ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش یابد تا حمایت نسبتا خوبی از این اقشار صورت گیرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان خاطرنشان کرد: افزایش یارانه نقدی نیازمند مصوبه مجلس است و در قالب اصلاح لایحه بودجه سال ۹۹ باید انجام شود، بنابراین مجلس آمادگی دارد تا در صورتی که دولت تصمیمی برای حمایت‌های بیشتر از اقشار آسیب‌پذیر داشته باشد، قانون بودجه را اصلاح کند.