شناسهٔ خبر: 161583 - سرویس مجلس
منبع: تسنیم

دولت به جای جهش تولید جهش قیمت را در پیش گرفته است

حجت الاسلام سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس گفت: آقای روحانی قیف را وارنه گرفته است و به جای جهش تولید گویا سیاست جهش قیمت را پیش کشیده است.

به گزارش «نماینده»، حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به افزایش بی رویه قیمت اجناس و کالا ها در بازار، گفت: امسال را رهبر معظم انقلاب سال جهش تولید نامگذاری کردند، انتظار و توقع آن بود دولت و مجلس برای تحقق این شعار با توجه به شرایط خاص فعلی با تمام توان به میدان آیند، اما سوگمندانه باید گفت که دولت گویا بازار را رها کرده است.

وی افزود: قیمت  اجناس، کالا ها از جمله مواد غذایی و خودرو ثبات ندارند و در گروه‌های مختلف دچار جهش قیمت هستیم  که این مسئله اقشار آسیب پذیر جامعه از جمله تحت پوششین نهادهای حمایتی و بازنشستگان را تحت فشار اقتصادی قرار داده است.

نماینده مردم محلات در مجلس در همین راستا ادامه داد: قراربود جهش تولید را به نظاره بنشینیم اما با افزایش قیمت مواد اولیه از یک سو ‌و نهاده ها از سوی دیگر چگونه جهش تولید اتفاق خواهد افتاد؟

حجت الاسلام سلیمی با بیان اینکه گاه قیمت برخی اجناس مانند اتومبیل عرشی می شود!  اظهار داشت: پس از افزایش قیمت ها  آقای رئیس جمهور دستور می دهند مثلا قیمت کنترل شود!. آیا ایشان فراموش کرده اند رئیس قوه مجریه هستند؟ سوال این است چرا اصولا اجازه دادید قیمت ها دچار نوسان شود تا حالا دستور کنترل دهید؟ دستوری که نمی دانیم نهایت آن چه میشود.

وی با تاکید بر اینکه شتاب قیمت ها باعث کوچک شدن سفره مردم به ویژه اقشار آسیب پذیر می شود، گفت: متاسفانه آقای روحانی قیف را وارونه گرفته است  و بجای جهش تولید گویا شما سیاست جهش قیمت را پیش کشیده اید، اما مجلس هم در این وانفسا بجای نظارت بر دولت اولویت خود را اصلاح قانون نحوه انتخاب حقوقدانان شورای نگهبان یا اصلاح برخی مواد قانون انتخابات آن هم به آن نحو شگفت آور قرار داده است و نکته جالب این است حتی یک جلسه در مورد جهش تولید نداشته است.

حجت الاسلام سلیمی با ابراز اینکه جهش قیمتها کجا و ‌جهش تولید کجا،  بیان داشت: لازم است هر چه سریعتر افزایش قیمت ها در شرایطی که مردم با بیکاری و رکود فعالیت های افتصادی ناشی از کرونا دست به گریبان هستند، کنترل شود تا فشار اقتصادی بر مردم کاهش یابد.