شناسهٔ خبر: 161571 - سرویس مجلس
منبع: فارس

آخرین سازوکار فراکسیون انقلاب اسلامی برای هیئت رئیسه مجلس یازدهم

ولی اسماعیلی عضو هیئت اجرایی شورای مرکزی فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس یازدهم با تشریح آخرین سازوکار فراکسیون برای انتخابات هیئت رئیسه مجلس گفت: داوطلبان هیئت رئیسه مجلس آینده تا روز ششم خرداد در این فراکسیون مشخص می شود.

به گزارش «نماینده»،ولی اسماعیلی منتخب گرمی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آخرین سازوکار اصولگرایان برای انتخابات هیئت رئیسه مجلس یازدهم گفت: منتخبان مجلس یازدهم در روزهای گذشته  فراکسیون انقلاب اسلامی را تشکیل دادند که 235 منتخب عضو این فراکسیون شدند.

وی با بیان اینکه قبل از تشکیل فراکسیون، در قالب شورای ائتلاف کارها پیگیری می شد، افزود: این منتخبان از طریق مجامع استانی 58 منتخب را برای شورای مرکزی فراکسیون انتخاب کردند. این شورای مرکزی هم  با رای گیری 11 منتخب را بعنوان هیئت اجرایی فراکسیون انتخاب کردند.

عضو هیئت اجرایی شورای مرکزی فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس یازدهم همچنین تاکید کرد: علیرضا زاکانی، مهدی عیسی زاده منتخب میاندوآب، محمد صالح جوکار منتخب یزد، عباس مقتدایی منتخب اصفهان، سید مرتضی خاتمی منتخب ماهنشان، احمد نادری منتخب تهران، حسن شجاعی منخب ابهر و خرم دره و اینجانب از جمله این 11 نفر هستیم.

اسماعیلی با بیان اینکه قرار است تا این 11 نفر سازوکار انتخابات هیئت رئیسه مجلس آینده در فراکسیون را تا ششم خرداد مدیریت کنند، تصریح کرد: در حال حاضر هیئت اجرایی برای همه 235 منتخب دعوت نامه فرستاد که اگر تصمیم دارند برای هر یک از 12 جایگاه هیئت رئیسه مجلس آینده (یک رئیس، 2 نائب رئیس، شش دبیر و سه ناظر) کاندیدا شوند، اعلام آمادگی کنند.

وی با بیان اینکه این 11 نفر برای هیچ یک از جایگاه هیئت رئیسه مجلس نباید کاندیدا شوند، افزود: آخر این هفته شورای مرکزی فراکسیون جلسه ای در تهران دارد  و هر منتخبی که دواطلب عضویت در هیئت رئیسه باشد، باید برنامه های خود را به شورای مرکزی ارائه کند و هر فردی که بتواند رای شورای مرکزی را بدست بیاورد، در روز انتخابات هیئت رئیسه مجلس آینده در صحن مجلس کاندیدا خواهد شد و مورد حمایت فراکسیون قرار می گیرد.

عضو هیئت اجرایی شورای مرکزی فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس یازدهم گفت: چنانچه در قالب این ساز و کار به نتیجه نهایی نرسیدیم، روز  ششم خرداد جلسه مجمع عمومی فراکسیون انقلاب اسلامی با حضور کلیه اعضای فراکسیون برگزار می شود تا کاندیداهای فراکسیون برای انتخابات هیئت رئیسه مجلس مشخص و تصمیم نهایی گرفته شود.

اسماعیلی تصریح کرد: هر کسی نتواند رای مجمع عمومی فراکسیون را بدست بیاورد، دیگر نباید در صحن مجلس کاندیدا شود.

عضو هیئت اجرایی شورای مرکزی فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس یازدهم با بیان اینکه از همه افراد که در مجمع عمومی کاندیدا می شوند، تعهد گرفته می شود تا به سازوکار مشخص شده پایبند باشند، تاکید کرد: این سازوکاری است که تا کنون تعیین شده است و انتخابات هیئت رئیسه مجلس آینده بر اساس همین ساز و کار مشخص می شود.

مجلس یازدهم از هفتم خرداد رسما افتتاح می شود که ابتدا هیئت رئیسه سنی و سپس هیئت رئیسه موقت مجلس برای یک سال انتخاب می شوند.