شناسهٔ خبر: 161566 - سرویس مجلس
منبع: خبرگزاری دانشجو

دولت برای وزیر شدن نیروهایش دنبال وزارتخانه است

نقوی حسینی/21 نماینده مجلس گفت: به نظر بنده دولت وزارتخانه‌ها را برای افراد می‌خواهد یعنی افرادی هستند که باید حتماً وزیر بشوند و دولت مشاهده کرده برای افراد خود وزارتخانه‌ای موجود نیست برای این موضوع دست به تفکیک وزارتخانه‌ها زده است.

به گزارش «نماینده»، سید حسین نقوی حسینی، نماینده ورامین و پیشوا و عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اولین موضوع که باید به آن اشاره کرد این است که دولت دوازدهم از بدو تشکیل تمام سعی و تلاش خود را کرد تا وزارت بازرگانی تشکیل بشود.

وی با اشاره به درخواست دولت برای تفکیک وزارت صنعت و معدن و تجارت به دو وزارتخانه ادامه داد: ادغام این دو وزارتخانه در مجالس گذشته اتفاق افتاد نکته عجیبی که برای من جای سوال دارد این است که کارشناسانی که آن زمان استدلال‌هایی برای ادغام این دو وزارتخانه می‌آوردند الان موافق تفکیک آن هستند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تصریح کرد: سخن کارشناسان اقتصادی در زمان ادغام وزارتخانه‌ها این بود که تولید و تجارت باید همگام با هم باشند یعنی نمی‌شود یکجایی تولید مدیریت بشود و در جای دیگر تصمیم تجاری برای آن گرفته شود بلکه باید وزارت بازرگانی و صنایع برای ایجاد یک هماهنگی و همبستگی در چرخه اقتصادی کشور با هم ادغام شوند.

نقوی حسینی با بیان این که اکنون می‌گویند ادغام این وزارتخانه‌ها اشتباه است و باید از هم جدا شوند، زیرا تجارت از تولید راه جدایی را دارد. گفت: این صحبت‌ها از کسانی که قبلا موافق ادغام بودند و الان مخالف هستند قابل پذیرش نیست.

وی تاکید کرد: به نظر بنده دولت وزارتخانه‌ها را برای افراد می‌خواهد یعنی افرادی هستند که باید حتما وزیر بشوند و دولت مشاهده کرده برای افراد خود وزراتخانه‌ای موجود نیست برای این موضوع دست به تفکیک وزارتخانه‌ها زده است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه وجود وزارت صمت دارای استدلال‌های قوی است، گفت: نکته بعدی این است که برای تفکیک دو وزارتخانه زمان و هزینه زیادی باید صرف بشود که این خود ضرر به کشور است.

نقوی حسینی بیان داشت: در این شرایط تحریم و کرونا به صلاح نبود هزینه تراشی برای کشور شود و در هر پنج باری که چه به صورت خصوصی و چه به صورت علنی رای گیری شد هر بار با رای قاطع نمایندگان رد شد، زیرا آنها قصد هزینه تراشی برای کشور را نداشتند.

وی افزود: شنیده‌ها حاکی از آن است که برداشت دولت و شخص رئیس جمهور این بوده است که آقای رحمانی وزیر صمت همراهی نکرده است یعنی برای تشکیل وزارت بازرگانی رایزنی‌های لازم یا مراوداتی با نمایندگان نکرده است یا حتی نظر مخالفی درباره این موضوع داشته است و در مقابل تصمیم دولت ایستادگی کرده یا حداقل تلاش لازم برای تفکیک وزارتخانه مذکور نکرده است.

نماینده ورامین تاکید کرد: این اقدامات باعث شد که رئیس جمهور از دست آقای رحمانی ناراحت شود و دست به برکناری وی از سمت وزارت صمت بزند.

نقوی حسینی با بیان اینکه قیمت گذاری و افزایش قیمت خودرو در اختیار وزارت صمت نیست، گفت: من تا جایی که می‌دانم آقای رحمانی در دوران تصدی وزارت خانه صمت از هیچ اقدامی دریغ نکرد و حتی در جاهایی از تولیدات داخلی حمایت کرد.