شناسهٔ خبر: 161565 - سرویس اقتصاد
منبع: میزان

ضرورت توقف واردات هر کالایی که ۵۰ درصد آن در داخل تولید می‌شود

حسینی کیا عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه باید همکاری با همسایگان خودمان را به همکاری با اروپا ترجیح دهیم، گفت: اگر واردات هر کالایی که به میزان ۵۰ درصد در کشور تولید می‌شود، متوقف شود، می‌توانیم به رشد اقتصادی کمک کنیم.

به گزارش «نماینده»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید جواد حسینی‌کیا در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به ظرفیت‌های کشور برای تحقق جهش تولید گفت: کشور ظرفیت‌های زیادی برای تحقق جهش تولید دارد.
 

وی افزود: لازم است منابع بانکی و نقدینگی جامعه به سمت تولید  واشتغال سوق پیدا کند چرا که این منابع ظرفیتی است که می‌تواند به سرعت تولید را در کشور به گردش درآورد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: در کنار این موضوعات ما باید همکاری با همسایگان خودمان را به همکاری با اروپایی‌ها ترجیح دهیم تا از این طریق جهش تولید محقق شود.

وی با بیان اینکه ضرورت دارد صادرات در راستای جهش تولید تسهیل شود، اظهار داشت: قطعا از سوی دیگر واردات باید با نیاز کشور تنظیم و جلوی قاچاق کالا گرفته شود. این نماینده مجلس تاکید کرد: اگر واردات هر کالایی که به میزان ۵۰ درصد در کشور تولید می‌شود، متوقف شود، می‌توانیم به رشد اقتصادی کمک کنیم.

وی تاکید کرد: در حال حاضر حدود ۸۳ هزار واحد تولیدی داریم که تنها ۱۰ درصد آن واحدهای تولیدی بزرگ هستند که اگر بتوانیم این ۱۰ درصد را به شرکت‌های دانش بنیان متصل کنیم، جهش تولید محقق خواهد شد.