شناسهٔ خبر: 161516 - سرویس مجلس
منبع: میزان

طرح دوفوریتی مقابله با «اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی» تصویب شد

صحن مجلس نمایندگان در جلسه علنی امروز مجلس با دوفوریت طرح «مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی» موافقت کردند.

به گزارش «نماینده»، نمایندگان در جلسه علنی امروز مجلس با دوفوریت طرح  «مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی»  موافقت کردند.

 ۴۶ نماینده در موافقت با این طرح  ثبت نام کرده و این طرح هیچ مخالفی نداشت.پس از تصویب این طرح در متکمیل می‌شود

جلس شعار مرگ بر اسرائیل در صحن مجلس طنین انداز شد.

حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنور در توضیح این طرح در صحن مجلس گفت:  هفت دهه از عمر منحوس رژیم اسرائیل می گذرد و این رژیم باعث مشکلات زیادی برای مسلمان و مردم منطقه شده است و یک غده سرطانی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه رژیم اسرائیل محور همه شرارت‌ها علیه مردم ما است، اظهارداشت: این رژیم دست به اقدامات تروریستی علیه ایران زده و در به شهادت رساندن دانشمندان ما نقش داشته است. همچنین این رژیم تلاش زیادی برای اعمال تحریم‌ها علیه ایران و کشتار مردم فلسطین داشته است.
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: ما هر ساله در روز قدس علیه رژیم اسرائیل اعلام انزجار می‌کردیم اما امسال به دلیل فاصله گذاری اجتماعی ممکن است امکانی برای این اعلام انزجار برای مردم وجود نداشته باشد و این رژیم وضعیت آرامی داشته باشد.

وی بیان داشت: از افتخارات مجلس دهم یکی این بود که طرحی علیه آمریکا تصویب کرد، اما ما قانون جامعی علیه اسراییل نداشتیم لذا ضرورت دارد این طرح در مجلس به تصویب برسد .

ذوالنور بیان داشت: این طرح ۱۴ بند دارد و در مواد  آن باید و نبایدهایی درباره تقابل با این رژیم پیش‌بینی شده است.