شناسهٔ خبر: 161447 - سرویس اقتصاد
منبع: فارس

طرح تشکیل وزارت بازرگانی در کمیسیون اجتماعی مجلس بررسی نشده است

بیگدلی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به در دستور کار قرار گرفتن بررسی طرح تشکیل وزارت بازرگانی در صحن علنی مجلس گفت: این طرح در کمیسیون اجتماعی بررسی نشده و مستقیما به صحن آورده شده که تخلف آئین نامه‌ای هیئت رئیسه مجلس است.

به گزارش «نماینده»،احمد بیگدلی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درباره در دستور کار قرار گرفتن طرح تشکیل وزارت بازرگانی، گفت: در رسانه‌ها متوجه شدیم که طرح تشکیل وزارت بازرگانی در دستور بررسی صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: بعد از ایرادات شورای نگهبان، طرح مذکور باید در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بررسی، ایرادات رفع و برای تعیین تکلیف نهایی به صحن علنی مجلس ارسال می‌شد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه طرح تشکیل وزارت بازرگانی بدون بررسی در این کمیسیون به صحن علنی مجلس آمده، گفت: در ۳ ماه گذشته هیچ جلسه‌ای درخصوص طرح تشکیل وزارت بازرگانی در کمیسیون اجتماعی مجلس برگزار نشده است. اینکه چه طور طرح مذکور بدون بررسی کمیسیون اجتماعی که کمیسیون اصلی طرح هم محسوب می‌شود به صحن آمده است جای سوال دارد.

بیگدلی با بیان اینکه در این زمینه، تخلف آئین نامه‌ای توسط هیئت رئیسه مجلس صورت گرفته است، گفت: بر اساس آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی طرح‌ها و لوایحی که شورای نگهبان بر آن‌ها ایراد می‌گیرد، برای بررسی باید به کمیسیون مربوطه خود بازگردد و مورد بررسی قرار گیرد. درحال حاضر طرح تشکیل وزارت بازرگانی در کمیسیون اجتماعی اصلاح نشده و مستقیما به صحن آورده شده است. 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در پایان تصریح کرد: طرح تشکیل وزارت بازرگانی در یک سال گذشته بارها در مجلس بررسی و با آن مخالفت شده است. در کشورهای موفق دنیا تولید و بازرگانی در یک مجموعه واحد هستند چراکه تفکیک آن‌ها زمینه‌ساز صدمات و آسیب‌های فراوان است.