شناسهٔ خبر: 161255 - سرویس مجلس
منبع: خانه ملت

اتحاد منطقه‌ای خوب و تاثیرگذاری در حال شکل‌گیری است

نقوی حسینی/21 سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به رایزنی‌های منطقه‌ای وزیر امور خارجه کشورمان، گفت: اتحاد منطقه‌ای با محور صلح و ثبات در حال شکل گیری است و معادلات منطقه در حال تغییر به سمت ثبات امنیت در منطقه است.

به گزارش «نماینده»،  سیدحسین نقوی‌حسینی با یادآوری رایزنی‌های منطقه‌ای وزیر امور خارجه، گفت: سیاست جمهوری اسلامی در منطقه تنش زدایی و مقابله با عوامل تنش زا است، ارتباط صمیمانه و متقابل با کشورهای منطقه در دستورکار جمهوری اسلامی ایران است. تاریخ هم گواهی می‌دهد که ایران منشاء تنش با کشورهای منطقه و همسایگان نبوده است و همیشه بیگانگان و قدرت‌های سلطه گر عامل اصلی تنش‌ها بودند.

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر مراودات دوستانه و متقابل در دستور کار جمهوری اسلامی است، ایران مناسباتی خوبی با کشورها دارد و دنبال تنش زدایی با کشورهای منطقه است.

وی افزود: همه کشورهای منطقه شاهد توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه نظامی، هسته‌ای و دفاعی هستند و واقفند که ایران نه تنها دنبال دخالت در کشورها نیست بلکه حامی کشورهای منطقه است بنابراین به زودی جمهوری اسلامی ایران جایگاه رفیعی را در منطقه پیدا خواهد کرد.

نقوی حسینی یادآور شد: اتحاد منطقه‌ای خوب و تاثیرگذاری در حال شکل گیری است در واقع معادلات منطقه در حال تغییر به سمت ثبات امنیت و صلح است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به رایزنی‌های وزیر امور خارجه با کشورهایی، چون عمان، امارات و عراق، گفت: کشورهای منطقه پیام صلح ایران را دریافت کردند، دبیر کل سازمان ملل نیز با اعلام تشکر و قدردانی از ایران به دلیل اقدامات مثبت در یمن و حمایت از مردم یمن به جهانیان نشان داد که جمهوری اسلامی ایران نقش کلیدی در صلح و امنیت منطقه دارد.