شناسهٔ خبر: 161200 - سرویس مجلس
منبع: خبرگزاری دانشجو

قصد توافق با ترامپ یا رئیس جمهور بعدی آمریکا را نداریم

سیدحسین نقوی حسینی// سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: این خطای ترامپ است که تصور می‌کند ایران منتظر دولت بعدی آن‌ها برای همکاری است.

به گزارش «نماینده»، سید حسین نقوی حسینی، با اشاره به ادعاهای اخیر ترامپ برای همکاری با ایران، گفت: به نظر من موضع گیری‌های حال حاضر مقامات آمریکایی برای جبران شرایط فعلی ترامپ در داخل ایالات متحده آمریکا است.

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: با توجه با در پی بودن انتخابات ریاست جمهوری و رقابت سنگینی که ترامپ با دموکرات‌ها دارد و کاهش محبوبیت او به خاطر کرونا و ضعف آن‌ها در مقابله با کرونا، صحبت‌هایی در خصوص ایران مطرح می‌کنند که بیشتر اهداف داخلی دارد تا اهداف سیاست خارجی.

وی تاکید کرد: موضع ایران برای ارتباط و همکاری با آمریکا کاملا روشن است، توافق به نام برجام وجود داشت و تاکید داریم هیچ نوع مذاکره‌ای با آمریکا خارج از این توافق نداریم، بنابراین بهتر است آمریکایی‌ها باور کنند که ایران در هیچ زمینه‌ای قرار نیست همکاری با آن‌ها داشته باشد.

این نماینده مجلس با تاکید براینکه تنها اجرای تعهدات آمریکا و غربی‌ها در قالب برجام مطرح است، اظهار داشت: آمریکا از برجام خارج شده است و راهی برای گفت‌وگو و همکاری وجود ندارد تنها در چارچوب برجام همکاری خواهیم کرد.

نقوی حسینی در ادامه گفتگو با خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه آمریکا راهی جز لغو تحریم‌ها و بازگشت به برجام ندارد، تاکید کرد: برای ایران تفاوت نمی‌کند چه کسی رییس جمهور آمریکا است، در نهایت باید دولت آمریکا به برجام بازگردد، این خطای ترامپ است که تصور می‌کند ما منتظر انتخابات بعدی ریاست جمهوری آن‌ها هستیم.

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی در خصوص نقش جان کری برای به نتیجه رسیدن توافق بین ایران و آمریکا گفت: مگردر حال حاضر جان کری در دولت آمریکا سمتی دارد که بتواند نقش ایفا کند، واقعا جای سوال است که اگر او می‌تواند نقش آفرینی کند پس رئیس جمهور و مقامات آمریکا چه کاره هستند؟

این عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: در ضمن هیچ توافقی بین ایران و آمریکا موضوعیتی ندارد که فرد یا تغییر دولت‌ها بتواند روی آن اثر بگذارد، ما خارج از چارچوب‌های برجام کاری با آمریکایی‌ها نداریم و هیچ همکاری و رابطه‌ای با آن‌ها خارج از این توافق نخواهیم داشت.