شناسهٔ خبر: 160985 - سرویس مجلس
منبع: مهر

حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان کلید عبور از بحران «کرونا» است

رضا خواه منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم گفت: با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توان تولیدات داخلی را جایگزین واردات کرد و از بحران «کرونا» عبور کرد.

به گزارش «نماینده»، مجتبی رضاخواه منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم،  در زمینه اینکه برخی حل بحران کرونا در کشور را مستلزم رفع تحریم‌های آمریکا می‌دانند، گفت: اینکه برخی اعلام می‌کنند که باید منتظر لغو تحریم باشیم تا مشکلات ما حل شود، مضحک است.

وی افزود: ما بیش از ۶ سال است که منتظر لغو تحریم‌ها هستیم و تا کنون نه‌تنها چنین چیزی رخ نداده، بلکه شاهد هستیم تحریم‌ها علیه کشورمان بیشتر نیز شده است. امیدوارم که این بیماری که بعضی‌ها به آن مبتلا شده و می‌خواهند همه چیز را به دست غربی‌ها حل کنند، به زودی درمان شود و یا آنکه مدیرانی جایگزین شوند که بتوانند با اتکا به توان داخلی بر مشکلات غلبه کنند.

منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم گفت: در شرایط کنونی دولت باید از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت کرده تا این شرکت‌ها بتوانند اقلام مورد نیاز داخلی که اکنون آنها را وارد می‌کنیم،  جایگزین کنند.

رضاخواه با بیان اینکه باید از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت شود تا بتوانیم از بحران کرونا عبور کنیم، اظهار داشت: البته این حمایت فقط نباید منحصر به این دوران باشد و برای اینکه بتوانیم برخی محصولات بهداشتی، درمانی، پزشکی و حتی برخی مواد خوراکی مصرفی را که اکنون وارد می‌کنیم، در داخل تولید کنیم باید حمایت بلند مدتی از شرکت‌های دانش‌بنیان صورت پذیرد.

وی با اشاره به نیازهای روز کشور به اقلام درمانی و خوراکی، افزود: شرکت‌های دانش بنیان دارای پتانسیل در دو حوزه هستند که در حال حاضر کشور به آنها احتیاج دارد که یکی بخش دارو و اقلام پزشکی و دیگری بخش مواد غذایی و خوراکی است.

منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم گفت: باید با اعمال برنامه بلندمدت از شرکت‌های دانش بنیان حمایت شود تا توان داخلی را در تولید محصولات بومی و سازگار با کشور بالا ببریم.